י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מציבים תנאי

האופוזיציה מציעה: רשת ביטחון בהעברת חוק איכוני שב"כ

מול הקושי בקואליציה להעברת חוק האיכונים, באופוזיציה מוכנים להעניק להם רשת ביטחון שתבטיח את העברת החוק, אך הם דורשים להפעיל משמעת קואליציונית להבטיח את תמיכת כל חברי הקואליציה

האופוזיציה מציעה: רשת ביטחון בהעברת חוק איכוני שב"כ
שולחן הממשלה במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראשי סיעות האופוזיציה הודיעו לקואליציה כי תעניק לה רשת ביטחון להעברת חוק איכוני השב״כ שעבר אתמול בממשלה ועליו סיכם בקבינט הקורונה בעקבות הזמן החדש שמעורר דאגה, התנאי: הפעלת משמעת קואליציונית ולגייס את כל תמיכת הקואליציה.

החוק שמבקש להסמיך את השב"כ לעקוב אחרי חולי קורונה שמפרים בידוד, עורר סערה כבר בקדנציה הקודמת, כאשר מי שנמצא כיום בקואליציה התנגד בזמנו להצעה בזמן ממשלת נתניהו, כעת הם יאלצו לתמוך בחוק, אף שיש לא מעט חברי קואליציה שהבהירו כי יתנגדו להצעה.

באופוזיציה הודיעו שיפעלו כ"אופוזיציה אחראית", שלדבריהם מדובר בכלי חיוני לצורך המאבק בנגיף הקורונה. "מדובר בנושא מציל חיים, אשר קידומו הוא בחזקת עניין של פיקוח נפש", נכתב במכתב ששיגרו ראשי סיעות האופוזיציה לשר המקשר זאב אלקין.

במכתב הם מציינים כי שגורמים רבים החברים היום בממשלה ובקואליציה, התנגדו בעבר, כאשר היו באופוזיציה, לשימוש באיכוני השב"כ "ופעלו אז בחוסר אחריות לעיכוב ולסיכול האפשרות להשתמש בכלי חיוני זה, ואף התבטאו כנגדו בחריפות. החלטת הממשלה הנוכחית בעניין הצעת החוק שבנדון, מוכיחה שההתנגדות בשעתו לא הייתה עניינית, אלא נבעה מהעדפת שיקולים פוליטיים צרים, על פני בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל".

"למרות כך", הבהירו, "אנו סבורים שכאופוזיציה אחראית חובתנו לדאוג קודם כל לבריאותם של אזרחי ישראל, ולתמוך בכל צעד מציל חיים, תוך הימנעות מחשבונות פוליטיים". שהם מודיעים כי יאפשרו להביא את הצעת החוק עוד היום בקריאה ראשונה גם על חשבון הדיונים שנקבעו

באופוזיציה מציבים תנאי בודד לפיה כל חברי הקואליציה ישתתפו בהצעה ויתמכו בה, "המינימום המתחייב הוא כי הקואליציה כולה תתמוך אף היא בהצעת החוק. על כן, נבקשכם להתחייב כי תוטל משמעת קואליציונית אשר תחייב את כל חברי הקואליציה לתמוך בהצעת החוק. באופן זה יובטח שהצעת החוק תעבור עוד היום בתמיכה רחבה מאוד בכנסת", נכתב.

שב"כ קורונה אופוזיציה קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד