י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רחצו בנהר

אימה בארגנטינה: עשרות נפצעו מתקיפה של דגי פיראנה

כ-30 בני אדם שרחצו בנהר נפצעו בדרגות פציעה שונות חלקן קשות לאחר שלהקת דגי פיראנה החלו לתקוף אותם. הסיבה: טמפרטורת המים הגבוהה ומפלס המים הנמוך. הרשויות המקומית הורו לסגור את אזור הרחצה

אימה בארגנטינה: עשרות נפצעו מתקיפה של דגי פיראנה
כריש לוויתני שנצפה בחופי אילת צילום: שני אלוש, רשות הטבע והגנים

כ - 30 בני אדם ובניהם נערה אחת שנפצעה באורח קשה כשהותקפו בסוף השבוע על ידי להקת דגי פיראנה בזמן שהתרחצו בנהר בארגנטינה.

התקרית התרחשה בחוף פופולארי ליד נהר פרנה בסנטה פה, ובתקשורת המקומית דיווחו על נערה שהובהלה לבית החולים לצורך ניתוח חירום של השתלת עור לאחר שאיבדה את הבוהן ברגלה בתקרית.

הרשויות בארגנטינה אסרו על כניסה לנהר לאחר סדרת ההתקפות שגרמה לפצועים.

המצילים שנכחו במקום הזעיקו באופן מידי את כוחות ההצלה, ע"מ שיסייעו לאלו שנפצעו באורח קשה. כל זאת תוך כדי שהם קוראים לאנשים שהמשיכו להתרחץ, לצאת מן המים. 

נציג איגוד המצילים המקומי, ציין כי טמפרטורת המים שהפכה לגבוהה במיוחד, יחד עם מפלס המים שהולך ויורד, היא הסיבה שגרמה לנחיל הפיראנות להתקבץ דווקא שם

יש לציין כי אירוע דומה התרחש בחג המולד של שנת 2013, אז נפצעו 60 מתרחצים באותו נהר, ומאותו סוג של פיראנה, כשהתקיפה של הפיראנות התרחשה אז באחד החופים הפופולריים של נהר הפרנה ליד העיר רוסריו, 300 קילומטרים מצפון לבירה בואנוס איירס. פרמדיק שטיפל בפצועים סיפר, כי הרוחצים נפגעו מנשיכות בחלקים שונים בגופם ואצבעותיהם של ילדים רבים נקטעו. ההערכה בארגנטינה אז הייתה שפסולת שהושארה במים סמוך לחוף היא זו שגרמה להגעת הפיראנות לאזור.

דגי הפיראנה הזעירים הם תופעה מדהימה. הם חיים בלהקות בנהרות של דרום אמריקה, והם לא בוחלים לתקוף כל מי שנכנס למים, ביניהם שוורים, פרות, ובני אדם. בתוך שניות הם נוגסים בטרף בשורת שיניהם החדות ומכניסים אותו להלם. ובתוך כמה דקות הם אינם משאירים מהטרף מאומה.

 

 

 

 

דגים נהר ארגנטינה מתקפה פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד