י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

הרבי מויז'ניץ לשר התקשורת: "גם היוונים ניסו ולא הצליחו" • תיעוד מהמפגש

המפגש של גדולי ישראל אצל השר יועז הנדל מעורר התעניינות גדולה. 'בחדרי חרדים' שחשף אודות המפגש הבוקר לראשונה, מביא את הפרטים מתוך החדר | הבקשה של גדולי ישראל מהנדל שיחוס וירחם שלא לערבב את הטלפונים הכשרים עם המכשירים הפסולים. ומה השיב השר?

הרבי מויז'ניץ לשר התקשורת: "גם היוונים ניסו ולא הצליחו" • תיעוד מהמפגש
הרבי מויז'ניץ במפגש עם השר יועז הנדל צילום: באדיבות המצלם

כפי שנחשף לראשונה הבוקר ב'בחדרי חרדים' שורה של רבנים ואדמו"רים בראשות הרבי מויז'ניץ וראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה נועדו הבוקר (שני) עם שר התקשורת יועז הנדל לדבר על ליבו בעקבות רפורמות שהוא מתכנן שמהווים איום על המשך מערך הטלפונים הכשרים.

את הפגישה יזמו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, ומי שהוציא אותה אל הפועל היה עוזרו של חבר הכנסת יעקב ליצמן מוטי בבצ'יק, שתיווך בין ועדת הרבנים שגיבשו קבוצה של רבנים לבין השר יועז הנדל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגישה תוכננה במשך מספר ימים, אתמול באופן מקרי שמע על כך האדמו"ר מויז'ניץ שהחליט באופן מפתיע ודרמטי להשתתף בפגישה ולפגוש את השר, כפי שדווח הבוקר, האדמו"ר הקדים את התפילה בשעתיים ואת הבריתות והטריח את עצמו ועלה לירושלים.

במהלך הפגישה השמיעו הרבנים את החשיבות בשמירה על הטלפונים הכשרים. הרבנים התעלמו גם מהבעיות שהציג השר נגד ועדת הרבנים שחוסמת מספרי טלפון חיוניים, של משרדי ממשלה וארגוני חירום לעיתים.

האדמו"ר מויז'ניץ הסביר לשר את חשיבות השמירה על מערך הסלולרי הכשר ולא להקים מערך אחר. הרבי הסביר: "אנחנו היום בחנוכה, וכמו שאז היוונים רצו לפגוע בנו, אסור גם היום להשכיח ולפגוע בלומדי התורה". על האפשרות שתבוטל הקומה הכשרה אמר הרבי "כמו שהמים והשמן לא מתערבבים אסור גם לערבב בנושא הטלפונים - בין הכשרים ללא כשרים".

בסוף הפגישה סוכם כי בטרם יחל הליך השימוע, יפגשו נציגים מוועדת הרבנים לענייני תקשורת עם מנכ"ל משרד התקשורת ויבחנו פתרונות שיצמצמו את הפגיעה במגזר החרדי שחלקים ממנו עדיין צורכים את הניידים הכשרים.

השר הנדל השיב לרבנים על הטענות שהטיחו לאורך המפגש והביא את משל ה'חפץ חיים' על העגלה ריקה המלאה: "אני מרגיש שאני העגלה המלאה אני מכבד אתכם אני מרגיש בנוח לשבת אתכם. אבל צריך להסתכל על הפרטים הוויכוח זה איך להסתכל על מדינת ישראל והאם מדינת ישראל יכולה להסדיר את מה שקורה במרחבה".

עוד אמר שר התקשורת לרבנים ולאדמו"רים כי "50% מהחברה החרדית מחוברים לאינטרנט, אתם רוצים לטמון את הראש בחול?" שאל השר את הרבנים. 

ביקורת נרשמה בקרב הציבור על הפגישה שלא נערכה בצורה מכבודת ומספיקה מצד השר שכנראה לא הבין את חשיבות הרבנים שיושבים עמו בפגישה. תרעומת נרשמה על העסקנים מהוועדה שגררו את גדולי ישראל למפגש.  

בהודעת הדוברות שיצאה מלשכת שר התקשורת נאמר: "השר נפגש עם אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות מהמגזר החרדי לבקשתם בסוגיית הקווים הכשרים. שר התקשורת הקשיב לטענותיהם בלב פתוח ונפש חפצה מתוך דאגה לכל עם ישראל והודה להם על שהגיעו ללשכתו. השר הבטיח כי דלתו פתוחה גם בעתיד בכל תחום שיידרש. השר איחל לרבנים חג חנוכה שמח ושימשיכו להרבות אור בעם ישראל".

במפגש השתתפו: האדמו"ר מויז'ניץ, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת 'פורת יוסף', חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים', הגאון רבי עמרם אופמן, הגאון רבי יצחק קולדצקי חתנו של הגר"ח קנייבסקי, והאדמו"ר מסטריקוב שמוביל את המאבק נגד חנויות הסלולר בבני ברק,

כמו כן השתתפו המרצים: הרב צביאלי בן צור, הרב מנחם שטיין הרב יחיאל מנדלסון מנהל הסמינר בירושלים ועוד, לצד מזכיר המועצת החסידית יעקב ולצר. כמו כן השתתפו עסקני הוועדה והלוחמים בפגעי הטכנולוגיה, חיים לנג, שעיה דויטש, יהודה חן, ואברהם וייל. העסקן יונתן לבקוביץ נעדר עקב השבעה על אביו ז"ל.  

יועז הנדל ועדת הרבנים לענייני תקשורת הרבי מויז'ניץ הרב משה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד