י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משחרר הפקקים

הנתיב החדש בירמיהו שמיקל על עומסי התחבורה במרכז העיר

אחרי הרצה שנמשכה כמה שבועות, המת"צ (מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית) בציר ירמיהו בבירה, שמתחבר מהכניסה לעיר לשכונות הצפון החל לפעול באופן רציף ^ המת"צ מקל על עומסי התנועה באזור ובעתיד יתחבר המת"צ לציר חדש עד לשכונת רמת שלמה ^ ישלים את פרויקט הרכבת הקלה באזור ^ במקביל, העבודות על הרכבת הקלה מתקדמות בקצב מואץ

הנתיב החדש בירמיהו שמיקל על עומסי התחבורה במרכז העיר
נתיב חדש צילום: יח"צ

תושבי מרכז העיר בירושלים ומבקרים בבירה מכירים היטב את עומסי התחבורה בכניסה אל העיר. בשבועות האחרונים נפתח בציר ירמיהו בירושלים מת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) שמנקז אליו תחבורה ציבורית על הציר, פועל בהצלחה רבה וגרם לשינוי ושיפור רב בתנועה באזור ובחיי אלפי נוסעים. המת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בציר ירמיהו, מאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים, וכפי צפו המתכננים, הפעלת המת"צ הביאה להקלה בתנועה ולמעבר מהיר של התחבורה הציבורית בציר.

המת"צ תוכנן על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה, ובוצע על ידי חברת מוריה והוא מתחבר למסלול העדפה לתחבורה ציבורית, מהכניסה לעיר ועד לצומת הרטום ולכניסה להר חוצבים.

לקראת הפתיחה הוצבו דיילים בציר כדי  לסייע להולכי הרגל ולנוסעי התח"צ. כך גם  הותקן שילוט הדרכה ובטיחות מתאים. בשל פתיחת המת"צ בוצעו שינויים בשירות התח"צ בציר. הותקנו תחנות וסככות המתנה חדשות וחלק מהתחנות שינו את מיקומם. כך גם בוצעו שינויים בתחנות העצירה של הקווים הבינעירוניים, כאשר חלק מהתחנות בוטלו ואחרות שינו את מיקומן.

במשרד התחבורה מדגישים כי על הנהגים והולכי הרגל לשים לב שחציית מת"צ היא מורכבת ומסוכנת במיוחד, שכן התנועה מגיעה משני הכיוונים ולפיכך יש להקפיד לחצות אך ורק ברמזור ירוק ולעולם לא להתפרץ לכביש.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי "המת"צ מעניק לציבור הנוסעות והנוסעים תחבורה ציבורית טובה, מהירה וזורמת יותר, ומאפשרת אלטרנטיבה אמיתית לכלי הרכב הפרטי".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: 'אנו בדרך הנכונה. פתיחת המת"צ הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת".

ירמיהו נתיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד