י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת שיחות הגרעין

שר החוץ לפיד נועד עם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון: "יודעים שאנחנו לא לבד"

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום עם צמרת ממשלת בריטניה, ביניהם ראש הממשלה, ושרת החוץ במסגרת מפגש של ידידי ישראל בבריטניה. שר החוץ הודה לבריטניה על כך שהיא הגדירה את חמאס כארגון טרור, כולל הדרג המדיני, לפיד הבהיר כי ישראל תעשה הכול למנוע מאיראן נשק גרעיני

שר החוץ לפיד נועד עם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון: "יודעים שאנחנו לא לבד"
יאיר לפיד ובוריס ג'ונסון צילום: Stuart Mitchell

שר החוץ יאיר לפיד אמר במהלך פגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי "הנשיא החדש של איראן, הוא הקצב מטהראן שדן למוות אלפי אנשים, הוא אמר בנאומו הראשון "תמיד הגנתי על זכויות האדם". הטרוריסטים של החזית העממית לשחרור פלסטין, ששחטו ילדים שישנו במיטותיהם בישראל, טוענים כי הם "לוחמי חופש". אנשי חיזבאללה, שותפים פעילים ברצח של חצי מיליון אזרחים סורים, מדברים על "סובלנות". הם מניחים שבחברות דמוקרטיות, כולם פשוט יעברו לדום מול המילים הקדושות. אנחנו חייבים להוכיח להם שהם טועים. לא כל הרעיונות שווים. לא כל הרעיונות ראויים לכבוד".

עוד אמר לפיד: "הקשר הזה בין בריטניה לישראל הוא לא קשר סמלי, אלא חברות עמוקה ומעשית של שותפות מדיניות וביטחוניות, שרואות עין בעין את רוב הסוגיות הגיאופוליטיות המעסיקות את עולמנו. החברות בינינו התבטאה לאחרונה בהחלטת הממשלה להכריז על החמאס כארגון טרור. חברותנו תבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים בנחישות המשותפת שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, בכל מחיר".

צילום: Stuart Mitchell

לגבי איראן אמר לפיד: "ישראל תמיד תגן על עצמה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד. והיד שלנו מושטת לשלום, היום, שרת החוץ ואני השקנו את השותפות האסטרטגית בין בריטניה לישראל. שותפות המבוססת על הערכים והאינטרסים המשותפים שלנו. אנו חולקים חברות בין שני עמים עתיקים, עם זיכרון היסטורי, שיודעים שאת הדברים החשובים באמת, לא משיגים בדרך הקלה".

"הקשר הזה בינינו, קיים עד היום. זה לא קשר סמלי, אלא חברות עמוקה ומעשית של שותפות מדיניות וביטחוניות, שרואות עין בעין את רוב הסוגיות הגיאופוליטיות המעסיקות את עולמנו. החברות בינינו התבטאה לאחרונה בהחלטת הממשלה להכריז על החמאס כארגון טרור".

לפיד הודה לבריטניה: "וזו הזדמנות להודות לראש הממשלה, לשרת הפנים, פריטי פאטל, ולשרת החוץ ליז טראס על מנהיגותם בנושא חשוב זה.
חברותנו תבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים בנחישות המשותפת שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, בכל מחיר. ישראל תמיד תגן על עצמה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד. והיד שלנו מושטת לשלום. ההסכמים שלנו עם חברינו מאיחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו הם הוכחה לכך. וזה נפלא לראות את השגרירים שלהם כאן איתנו היום, אנחנו תמיד מוכנים לעשות שלום, לבנות יחסים חדשים שיועילו למדינות ואנשים ברחבי האזור שלנו".

בוריס ג'ונסון בריטניה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד