ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"קצב הידבקות מהיר במיוחד"

מנכ"ל חברת 'פייזר': החיסונים יעילים נגד הווריאנט

מנכ"ל חברת 'פייזר' אלברט בורלא טען היום כי קבלת שלושת החיסונים יעילה מול הווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון' • בורלא טען כי במידה ויתקיים צורך - מסוגלת החברה לייצר חיסון מעודכן "בתוך זמן קצר" 

מנכ"ל חברת 'פייזר': החיסונים יעילים נגד הווריאנט
אלברט בורלא צילום: טוויטר

מנת הבוסטר יעילה מול הווריאנט החדש?. מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית 'פייזר' אלברט בורלא התראיין היום (שני) לרשת התקשורת 'CNBC' וקבע כי קבלת שלוש המנות של חיסון 'פייזר' יעילות במידה כזאת או אחרת מול הווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון'.

לדברי בורלא, ב-'פייזר' התכוננו לקראת הגעתו של ווריאנט חדש, ועדכנו את החיסונים מבעוד מועד אל מול הזנים הקודמים של נגיף הקורונה. בורלא טען כי אם תידרש חברת התרופות לייצר חיסון מעודכן כחלק מהתמודדות מול הווריאנט: "נוכל לעשות זאת בתוך זמן קצר". 

בתוך כך, הנתונים המגיעים מדרום אפריקה, שם הווריאנט 'אומיקרון' מתפשט, מעידים על קצב התפשטותו המהיר במיוחד. היום (שני) התראיין הפרופ' רן בליצר לגלי צה"ל ואמר כי הנחת העבודה הסבירה במערכת הבריאות היא - שהחיסון יעיל במניעת מחלה קשה בעת הידבקות בווריאנט. 

בליצר התייחס לעניין ההידבקות בווריאנט בקרב מחוסנים ואמר: "יתכן שנראה ירידה ביעילות לגבי הדבקות אבל זה לא ישנה את העובדה שזה האמצעי היעיל ביותר שיש לנו". הפרופ' בליצר המשמש כראש צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, הוסיף: "גם כשזן הדלתא התחיל להתפשט לא ידענו אם החיסון יעיל נגדו - יש סיכוי לא רע שגם הפעם נראה דבר דומה".  

 

קורונה חיסון לקורונה הווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון אלברט בורלא פייזר פרופ' רן בליצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד