י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגלל חילוקי הדעות

ליברמן הפנים: הממשלה לא תקדם את מתווה הכותל ותחבורה בשבת

שר האוצר מבהיר היום כי לא יקדם בממשלה הנוכחית את מתווה הכותל ותחבורה ציבורית בשבת, חוקים שכה רצה לקדם. הסיבה לוויתור של ליברמן, כיוון שאין הסכמה בקואליציה לגבי הנושאים הללו. ליברמן: "כל נושא פרטני, יהיה חשוב איזה שהיה, לא מצדיק את פירוק הממשלה"

ליברמן הפנים: הממשלה לא תקדם את מתווה הכותל ותחבורה בשבת
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתווה הכותל ותחבורה בשבת הם שני נושאים שנמצאים על הפרק ומעוררים מחלוקת בממשלה, בעוד ביש עתיד, העבודה, מרצ, וישראל ביתנו מבקשים לקדם אותם, גוש הימין-דתיים תוקעים מקלות בגלגלים.

מתווה הכותל הוא דרישה שמקורה מהארגונים הרפורמים ועיקרה לבטל את ההקפאה ולהוציא אל הפועל את מתווה הכותל שאושר בממשלת נתניהו הקודמת אך הוקפאה חודשים לאחר מכן לבקשת החרדים.

נושא התחבורה הציבורית בשבת עלה לסדר היום לאחרונה בעקבות הצעה של שרת התחבורה מרב מיכאלי. כמה פתר מיכאלי מציעה כנה פתרונות לאפשר תחבורה גם בסופי השבוע, כשנכון לעכשיו חלקים בסיעת ימינה מתנגדים לה.

היום (שני) הפנים גם שר האוצר אביגדור ליברמן כי הממשלה תתקשה לקדם את הנושאים האלה מאחר ואין בנושאים האלה הסכמה, ולדבריו לא שווה לפרק על זה את הממשלה והוא רומז כי הוא לא רואה את זה קורה.

בעניין מתווה הכותל אמר השר ליברמן, "מי שהביא את מתווה הכותל היה בנימין נתניהו, הוא וכל שרי הליכוד הצביעו בעד מתווה הכותל, כולל ראש הממשלה הנוכחי ושרת הפנים", כשהוא עוקץ ברקע החשיפה על התנגדותה של שקד.

ליברמן הדגיש כי "הנושא לא נכנס להסכם הקואליציוני", כשהוא מתייחס להסכם הגג שנחתם בין ימינה ליש עתיד, לדברי שר האוצר ליברמן, "כל מתווה הכותל, מי שגיבשו אותו, מזכיר הממשלה והיועמ"ש היום אביחי מנדלבליט ויו"ר הסוכנות דאז נתן שרנסקי. ההחלטה שקיבל בהמשך נתניהו, בלחץ של ליצמן, דרעי וגפני, היה להקפיא את ההחלטה. אנחנו נעקוב אחרי הדבר הזה".

על הסיכויים לקדמו אמר "לצערי זה גם לא נכנס לתוך ההסכם הקואליציוני, ולכן זה המצב. אם נגיע להסכמה – מה כן. באופן חד צדדי, לא נוכל לקדם שום דבר. אני חוזר ואומר. עצם הקמת הממשלה יש בה חשיבות עליונה. וכל נושא פרטני, יהיה חשוב איזה שהיה, לא מצדיק את פירוק הממשלה או פעולה חד צדדית שלא תשאיר ברירה לאחת המפלגות שמרכיבות את הקואליציה".

בנושא התחבורה אמר השר ליברמן, "אנחנו תומכים בתחבורה ציבורית בשבת, זה חלק מתפיסת העולם. יחד עם זה נעמוד בהתחייבויות בהתאם להסכם קואליציה", לדבריו, "לצערי תחבורה ציבורית לא חלק מההסכם. יש הצהרות אבל אי אפשר לקדם באופן חד צדדי דבר כה מהפכני".

אביגדור ליברמן מתווה הכותל תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד