י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מבצע בבלגיה • פוענח שוד היהלומים הגדול

31 בני אדם נעצרו בבלגיה, שוויץ וצרפת, בשל מעורבות בשוד היהלומים הגדול לפני כחודשיים • לדברי התובעת הבלגית, יחד עם העצורים הוחרמו גם יהלומים וכסף

יהלומים. צילום: פלאש 90
יהלומים. צילום: פלאש 90

הרשויות בבלגיה הודיעו היום (ד) כי 31 בני אדם נעצרו בשלוש מדינות שונות, בחשד למעורבות בשוד היהלומים הגדול שהתבצע לפני כחודשיים בשדה התעופה של בריסל.

במבצע חשאי שכלל 250 שוטרים נעצר אדם אחד בצרפת, שישה בשווייץ ו-24 בבלגיה, היה זה מבצע משטרתי מתואם ללכידת המעורבים.

בנוסף, דיווחה בניינס, כי כסף ויהלומים הקשורים לשוד הוחרמו בפשיטה - הכסף בבלגיה, והיהלומים בשווייץ. היא לא פירטה את את שווי הרכוש שהוחרם.

עוד בנושא:
שוד היהלומים הגדול: "הסיכוי לאתר אותם - נמוך מאוד"
דרמה בבלגיה: יהלומים בשווי מיליונים נשדדו בדרך לישראל

כזכור, ב-19 באפריל, שודדים חמושים בנשק אוטומטי עם חיישני לייזר - גנבו בשעת ערב משלוח יהלומים ממשאית ברינקס שהייתה על מסלול שדה התעופה בבריסל, בשוד מהיר במיוחד שנמשך שלוש דקות בלבד.

הכנופייה שדדה משאית 'ברינקס' מלאה יהלומים ותכשיטים, שהעמיסה את מטענה על טיסה לציריך, תוך שהם משתמשים בשני רכבים: עם אחד פרצו את גדר הביטחון, ובשניה - אותה הפכו ל'ניידת משטרתית' - נמלטו.

"שווי היהלומים הוא כ-50 מיליון דולר", אמרה אז קרוליין וולף, ממרכז היהלומים באנטוורפן. "מדובר בסכום ענק״, סיכמה.

התביעה הודתה בזמנו כי הגנבים היו מקצוענים. הם התלבשו כשוטרים, לבשו על פניהם מסכות והיו חמושים היטב. לדבריה, השוד נמשך 11 דקות בלבד, ללא יריות וללא פציעות, ומיד לאחר מכן יצאו הגנבים מהפירצה בגדר שממנה נכנסו.

בקהיליית היהלומנים באנטוורפן אמרו כי למעשה בעלי היהלומים קבלו מהביטוח את מלוא סכום היהלומים, מי שנפגעה בכיסה הייתה היתה חברת הביטוח. אך היהלומנים באנטוורפן עוקבים בענין רב אחר ההתפתחויות.
יהלומים שוד בלגיה עצורים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד