כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טוב לירושלמים: 91% מרוצים מחייהם בבירה

יום ירושלים: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נוספו כ-50 אלף מקומות עבודה בעיר בארבעת השנים האחרונות • תושבי ירושלים מרוצים יותר מבכל עיר אחרת

ירושלים. צילום: פלאש90
ירושלים. צילום: פלאש90

לרגל יום ירושלים ה-46 מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אוסף נתונים מרתק על העיר. מהנתונים עולה כי בירת ישראל נמצאת בתנופה ובהתפתחות.

בשנת 2012 נוספו בעיר כ-17,000 מקומות עבודה חדשים, כמות זו מתווספת ל-30 אלף מקומות עבודה שנוצרו בעיר בשנים 2009-2011, ובסך הכל, בארבעת השנים האחרונות נוספו לעיר כ-50,000 מקומות תעסוקה חדשים.

עוד עולה מהנתונים, כי תושבי העיר מרוצים יותר מחייהם לעומת שאר ישובי הארץ: 91% מתושבי העיר מרוצים או מרוצים מאוד מחייהם בירושלים. ומספר התושבים שאינם מרוצים נמוך מכל יישוב אחר בישראל. תושבי ירושלים גם מרוצים או אפילו מרוצים מאוד ממצבם הכלכלי - יותר מאשר ביתר הישובים: 59% לעומת 55%.

88% מתושבי ירושלים מרוצים או מרוצים מאוד מאזור מגוריהם, יותר מתל אביב (86%), אשדוד (85%) וחיפה (83%). יותר צעירים מהמגזר הכללי (בגילאי 20-34) בוחרים להישאר בירושלים. ב-5 השנים האחרונות חלה עליה של 35% במאזן ההגירה של צעירים במגזר הציוני לירושלים, ולראשונה מזה 4 שנים מאזן ההגירה בשכונות הוותיקות במערב העיר חיובי (קטמונים, קריית היובל, גבעת מרדכי וקריית מנחם).

לאחר עשור וחצי של ירידה רציפה (12%), חלה זו השנה השלישית ברציפות עלייה במספר התלמידים הנרשמים לכיתות א' ולגני הילדים במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית-דתית בירושלים, עם גידול של 1% בחינוך הממלכתי וגידול של 3% בחינוך הממלכתי דתי.

כ-3 מיליון תיירים מחו"ל ביקרו השנה בירושלים - 80% מכלל התיירים שהגיעו לארץ.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיב: "אנחנו, הירושלמים, חזרנו להיות גאים בעיר שאנחנו כל כך אוהבים. אחרי ארבע שנים של השקעות ועבודה קשה החזרנו את התקווה והוכחנו שזה אפשרי. לראשונה מזה שנים הצלחנו להחזיר את ירושלים להיות אטרקטיבית עבור הצעירים שבוחרים להישאר בה".
ירושלים שביעות רצון ברקת צמיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד