י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

יום ירושלים: שבעה יהודים נעצרו בהר הבית

האשמה: השתטחו להתפלל בניגוד למותר • עמותת 'חננו': "משטרת ישראל אוכפת חוקים גזעניים נגד יהודים" • המשטרה טיפלה גם בהפרות סדר של צעירים מוסלמים • וידאו

הר הבית. צילום ארכיון
הר הבית. צילום ארכיון

יום ירושלים עורר גם מהומות בעיר: סמוך לשער שכם הגיעו היום (ד) כמה עשרות מפגינים ערביים וקיימו הפגנה שלא אושרה על ידי המשטרה, תוך כדי שהחלו לצעוד אל מול הצועדים היהודים. הם נתבקשו על ידי המשטרה לעזוב מספר פעמים, ומשסירבו - הוחל בפיזורם.

מאוחר יותר עוכבו לחקירה במקום שני ערבים קטינים, לאחר ששפכו מים על קבוצת יהודים שעמדו עם דגלים ברחבת שער שכם. צעיר ערבי אחר שניסה למנוע את המעצר - נעצר אף הוא.

להר הבית הגיעה הבוקר קבוצת יהודים שביקשה להיכנס עם דגל ישראל וחולצות עם הדפס של דגל ישראל. החולצות והדגלים נלקחו מהם, ולאחר מכן הם הורשו להיכנס.

צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש


במהלך הביקור השתטח אחד מחברי הקבוצה, בן 21 תושב השומרון, ובכך הפר את הוראות המשטרה האוסרות על יהודים להתפלל בהר הבית. כח משטרה לקח אותו לתחנת הקישלה. עו"ד מטעם 'חננו' מטפל בעניינו.

בהמשך, קבוצת צעירים ערביים שהתכוונו להפר את הסדר בהר הבית רצו להיכנס פנימה דרך שער חוטא, כח משטרה מנע בעדם ופיזר אותם. הם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים, לא היו נפגעים.

במהלך סיורה של קבוצה שנכנסה לשטח הר הבית בסביבות השעה 9:30 בבוקר, השתחווה אחד מחברי הקבוצה על הקרקע. אנשי הוואקף שהיו במקום הסבו לכך את תשומת ליבם של השוטרים, שעצרו את היהודי המשתחווה, ולקחו אותו לתחנת המשטרה 'קישלה' בעיר העתיקה.

בהמשך נכנסה קבוצה נוספת, ובסיומו של הסיור, בסמוך לשער השלשלת, השתחוו חברי הקבוצה, כעשרים במספר, ואף אמרו מספר מילות תפילה. בתום ההשתחוויה החלו חברי הקבוצה לצאת מהמקום. לדברי עדי ראיה, על אף שיצאו מיוזמתם, בחרו השוטרים שהיו במקום להשתמש באלימות בכדי להרחיק אותם משטח הר הבית. בהמשך נעצרו 5 מחברי הקבוצה באקראי, והם נלקחו לתחנת 'הקישלה'.

בעמותת 'חננו', המטפלת משפטית בעצורים, אומרים: "מדובר בעוולה שאין כדוגמתה. דווקא ביום שחרור ירושלים ומקום המקדש, בוחרת משטרת ישראל לאכוף את חוקיה הגזעניים נגד יהודים במקום הקדוש להם ביותר. שנים רבות התרגל עם ישראל תחת שלטון הגויים 'לא לעבור את המדרגה השישית', ועכשיו את המדיניות הזו מכתיבים ראשי 'המדינה היהודית'".

מוקדם יותר הבוקר, עוכב לחקירה המופתי של ירושלים שייח מוחמד חסיין, על ידי בלשי מפלג המיעוטים של משטרת ירושלים, בביתו שבשכונת סוואחרה אלע'רבייה (ג'בל מוכאבר), בחשד למעורבות בהפרות סדר שהיו אתמול בהר הבית. הוא נחקר במטה משטרת המחוז עד לשעה 16:00, אז שוחרר. החקירה בעניינו נמשכת.

אתמול (ג), עם סיום המבקרים בהר הבית, בסמוך ליציאת קבוצה אחרונה של היהודים דרך שער השלשלת, הגיע צעיר ערבי שהחל לקרוא קריאות לעברם וניסה להפר את הסדר. הוא נעצר על ידי כוחות משטרה המלווים את הקבוצות. לאחר מעצרו החלו מתפללים מוסלמים לזרוק כסאות לעבר השוטרים שעצרו את מפר הסדר. כוח משטרה פיזר אותם ללא שימוש באמצעים. שני שוטרים נפגעו קל ולא נזקקו לטיפול רפואי.
הר הבית תפילה יום ירושלים אלימות מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד