י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עדיין לא אותרו האשמים

פורסם תיעוד: רגע ניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עיראק

ממשלת עיראק פרסמה תיעוד של רגע ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה אל-כאזימי. היועץ לביטחון לאומי העיראקי אמר במסיבת עיתונאים כי "ועדת החקירה לא מאשימה עד כה אף גורם" | לדברי היועץ, המל"ט שתקף את ביתו של ראה"מ הוא מתוצרת מקומית וגם חומר הנפץ שהשליך

פורסם תיעוד: רגע ניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עיראק
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

כשלושה שבועות לאחר ניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי באמצעות מל"ט ממולכד, מפרסמת ממשלת עיראק תיעוד ממצלמת אבטחה שבו נראה פיצוץ המטען על ביתו של ראש הממשלה.

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי העיראקי, קאסם אל-אערג'י, כינס מסיבת עיתונאים באשר לחקירת האירוע ואמר כי עד כה "ועדת החקירה לא מאשימה אף גורם". לדבריו, המל"ט שתקף את ביתו של אל-כאזימי הוא מתוצרת מקומית וגם חומר הנפץ שהשליך.

עוד הוסיף היועץ לביטחון לאומי ואמר כי וועדת החקירה "פועלת במנותק מכל וויכוח פוליטי". וכי מהחקירה עולה בינתיים שמדובר היה בניסיון לפגוע באופן ישיר בחייו של אל-כאזימי. הוא ציין כי שני מל"טים לקחו חלק בניסיון החיסול. שני המל"טים השליכו חימוש לעבר הבית, אך רק רק אחד מהם התפוצץ.

ניסיון החיסול של ראש הממשלה העיראקי מוסטפא אל-כאזימי אירע בתחילת נובמבר. השבוע הכריז יועצו של אל-כאזימי כי במהלך הימים הקרובים יפורסמו ממצאי החקירה של נסיבות ניסיון החיסול. ראש אחת המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, קייס אל-ח'זעלי, אמר הערב כי מי שמאשים המילציות השיעיות בניסיון החיסול גורר את המדינה למשבר גדול ומשחק באש. אל-ח'זעלי גם העביר מסר לוועדת החקירה ואמר :"תצטרכו להביא הוכחות ממשיות ולא האשמות שווא". כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בגדודי חיזבאללה העיראקי (מיליציה פרו איראנית) טענו לאחר ניסיון החיסול של אל-כאזימי כי אין מישהו שמוכן לאבד מל"ט בעיראק ולבזבז אותו על חיסול ראש הממשלה, אל-כאזימי. אבו עלי אל-עסכרי, הבכיר הביטחוני במיליציה, המזוהה עם איראן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין אף אחד בעיראק שיש לו רצון לבזבז מל"ט על ביתו של ראש ממשלה לשעבר. אם מישהו היה רוצה לפגוע בו, הוא היה מוצא דרכים הרבה יותר זולות ויותר בטוחות להשיג זאת".

ניסיון התנקשות עיראק ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד