י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתי תתבהר תמונת ה'אומיקרון'

רופא מחוסן נדבק; ביצע כ-7 צנתורים עד שאומת

הקרדיולוג ששב מלונדון, נדבק ונחשד כנשא של הווריאנט - הדביק את עמיתו לעבודה ושניהם מוגדרים כעת - 'חשודים כנשאי הווריאנט' | בתוך כך, ברקע אמירתו של מנכ"ל פייזר כי החיסונים יעילים במניעת מחלה קשה - מעריכים רה"מ בנט ונשיא ארה"ב ביידן כי רק בעוד מינימום 10 ימים התמונה תתבהר 

רופא מחוסן נדבק; ביצע כ-7 צנתורים עד שאומת
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

רופא קרדיולוג בבית החולים שיבא בתל השומר, בשנות ה-70 לחייו, שב מחו"ל, נחשד כי הוא נשא של ווריאנט 'אומיקרון' - והדביק את עמיתו לעבודה. על פי הפרסום הערב (שני) ב'כאן 11', הקרדיולוג חוסן בשלוש המנות (כולל הבוסטר) אומת לנגיף הקורונה לאחר שנדבק מעמיתו ששב מכנס באנגליה, ונחשד כנשא של הווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון'. 

על פי הפרסום, הקרדיולוג ששב מאנגליה ביום רביעי האחרון, הספיק מאז חזרתו וכחלק מתפקידו בבית החולים שיבא, לבצע כשבעה צנתורים, וכן ביקר בשני כנסים, עד שחש את התסמינים של הנגיף - ביצע בדיקה - ויצא חיובי. מוקדם יותר היום מסרו מבית החולים שיבא כי "נערכה חקירה אפידמיולוגית מיידית" וכן "נבדקים כלל המגעים, לרבות בדיקות מעבדתיות". 

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל חברת התרופות 'פייזר', אלברט בורלא, בראיון לרשת התקשורת האמריקאית 'CNBC', כי מחוסנים בשלוש מנות החיסון של החברה - מוגנים מפני מחלה קשה בעת הידבקות בווריאנט החדש. 

בינתיים, מעריך ראש הממשלה נפתלי בנט כי יעברו עוד עשרה ימים עד שבועיים, עד שתמונת המצב תתבהר. לצד זאת, ראש הממשלה קיים הערב הערכת מצב נוספת עם בכירי משרד הבריאות. 

דברים דומים אמר היום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בהתייחסותו לעקיפת הווריאנט את המערכת החיסונית: "ייקח עוד שבועות עד שנדע כמה חזקה ההגנה שמעניקים לנו החיסונים. הזן הזה מעורר דאגה, אך לא מעורר פאניקה", הרגיע הנשיא. 

קורונה שיבא תל השומר הווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון משרד הבריאות נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד