י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וּפָרְצוּ חוֹמוֹת מִגְדָּלַי

גדולי ישראל נגד השר כהנא: "רוצים להכרית כל קדשי ישראל"

גדולי ישראל, שר התורה וראש הישיבה מפרסמים לראשונה מכתב חריף החתום בכתב ידם, נגד השר לשירותי הדת כהנא שמתכנן לבצע רפורמות בכשרות ובכותל המערבי | "על כל אחד ואחד לעשות הכל למנוע את החרפה במקום הקדוש". כך הגר"ח והגרי"ג לראשונה באופן נחרץ ופומבי

גדולי ישראל נגד השר כהנא: "רוצים להכרית כל קדשי ישראל"
הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

לראשונה נוסח חריף במיוחד במכתבם של גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין נגד מתווה הכותל ומכוונים לשר הדתות מתן כהנא שגיבש את רפורמת הכשרות: "הננו למחות בזה בכל עוז נגד הכוונה לחלל את קדושת הכותל המערבי ע"י נתינת מקום למהרסי הדת היל"ת שרצונם לעקור את הכל ולחלל שם שמיים. ועל כל אחד ואחד לעשות הכל למנוע את החרפה במקום הקדוש".

תחת הכותרת "ופרצו חומות מגדלי" כותבים גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין על ניסיון חילול הקודש בכותל המערבי ומפנים את האשמה לשר לשירותי דת מתן כהנא.

"על שמועה נוראה כי באה שקמו מזרע ישראל להשבית ולהכרית כל קדשי ישראל ולאחר שעמלים למוטט את חומות הכשרות והגיורים היל"ת שנבנו בעמל להציל ככל האפשר, לא נתקררה דעתם ורוצים לפגוע בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי שלא נסתלקה ממנו שכינה מעולם".

"והננו בזה למחות בעוז נגד הכוונה לחלל את קדושת הכותל המערבי על ידי נתינת מקום והכרה למהרסי הדת רח"ל, אשר רצונם לעקור את הכל ולחלל שם שמים ח"ו".

את מכתבם מסיימים: "ועל כל אחד ואחד לעשות הכל למנוע את החרפה במקום הקדוש, ולהתחזק בתורה ובתפילה, למען נזכה למניעת חילול השם ולביאת משיח צדקינו במהרה".

מתן כהנא הגר"ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין מתווה הכותל מתווה הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד