י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האב והבן נצפו בהדלקה

נאלצו לזרוק ספר תורה שכתב נוצרי שהתחזה לחרדי

בתכנית רדיו יהודית בארה"ב עלה תושב פיניקס באריזונה, שבה התגלתה לאחרונה משפחה נוצרית שהתחזתה לחסידית וסיפר כי הקהילה נאלצה לשרוף ס"ת, תפילין ומזוזות שכתב אבי המשפחה | בתוך כך, המשפחה נצפתה ביום ראשון בהדלקת נרות חנוכה פומבית • צפו בעדות בתכנית 

נאלצו לזרוק ספר תורה שכתב נוצרי שהתחזה לחרדי
אבי משפחת דוסון מחופש לחסיד צילום: באדיבות המצלם

מאזין שחייג לתוכנית רדיו יהודית בשם TeNak בארה"ב, סיפר שהוא מפינקס שבמדינת אריזונה וכי קהילתו נאלצה להשליך ספרי תורה, תפילין ומזוזות, לאחר שהתגלה כי נוצרי שהתחזה לחרדי, כתב אותם.

במשך מספר חודשים בדקו חוקרי ארגון 'בינינו' במרץ כדי לחשוף את האמת מאחורי מקרה של נוצרי שהתחזה לחרדי בפיניקס, שבאריזונה, שם נתפסה משפחת דוסון, שהתחזתה לחסידים במשך יותר מ-12 שנים ברחבי ארצות הברית.

לאחר שהתגלו בערים שונות לאורך הדרך, בני הזוג דוסון שינו את שמם והתיישבו בקהילה יהודית בוכרית קטנה. במשך שלוש שנים הם פעלו בחשאי, השתתפו באירועים יהודיים כרבנים, עבדו כסופרי סת"ם, בעל קורא, חזן בימים הנוראים, בעל תוקע, בעל קורא, ועבדו כמורים ומנהיגים בקהילה הבוכרית.

אחד משכניהם בפיניקס שלח הודעה לקו החם של ארגון 'בינינו', כדי ליידע את הארגון על זהות המשפחה. החקירה הייתה מסיבית, והתגלה כי המשפחה נדדה יותר מעשר קהילות יהודיות, כמאה עדים נתנו עדויות אישיות מזעזעות, מסמכים ותמונות המעידות על מעורבותם בכל תחומי החיים היהודיים.

צפו: אב ובנו נוצרים, חזנים במניין ועורכים ברית מילה

פרטים נוספים על המקרה עדיין מתגלים, כאשר קורבנות נוספים פונים לעזרה בניסיון לתקן את ההשלכות ההלכתיות האדירות שנותרו בעקבות גילוי המתחזים.

אחד מתושבי פיניקס, אריזונה סיפר כאמור בפתח הכתבה, בתוכנית הרדיו TeNaK, כי הם נאלצו לשרוף ספרי תורה ותפילין ומזוזות שנכתבו על ידי נוצרים. הרב טוביה סינגר מירושלים, המתמחה בהוצאת יהודים שהגיעו רח"ל לכנסיות, מסייע ומטפל במשפחות בישראל שנקלעו למצב נוראי, כשגילו שהן קיבלו תפילין ומזוזות מנוצרי מיסיונר.

כזכור, האיש שהתחזה לרב חרדי, ביצע בשנים האחרונות בריתות מילה לכמה וכמה ילדים חרדיים, ועכשיו הם נאצלו לעבור שוב ברית מילה.

שאנון סוזן, מארגון 'בינינו', מי שעומדת מאחורי חשיפת מיסיונרים ברשתות החברתיות, אומרת גם היא ל'בחדרי חרדים' כי המצב בקהילות החרדיות בעייתי; "בגלל שהן בלי אינטרנט, הן לא יודעות ממי להיזהר, ולכן אנחנו עושים מאמצים גדולים לגלות את המיסיונרים בתחפושת חרדית, המיסיונרים יודעים כי החרדים בלי אינטרנט, ומנצלים את המצב".

הרב סינגר מספר כי המיסיונרים עוברים ממקום למקום ובכל מקום מנסים לקבל כתובה חדשה כביכול הם חוזרים בתשובה, וכך למעשה הם מקבלים אישור שהם יהודים.

הנזק העצום שגרמו הנוצרים, המחופשים לחרדים, בלתי נתפס

עוד הוא מספר כי אחד המיסיונרים אף הצליח להגיע לתפקיד ראש צוות המשגיחים ביוסטון שבמדינת טקסס בארה"ב, אחר הגיע לתפקיד בחברא קדישא כמי שעשה טהרה לנפטרים. "בפיניקס אריזונה היה ממש מפעל של גיורים, הסכומים נעו בין 10,000 ל-50,000 דולר לגיור", אומר הרב סינגר.

ביום ראשון, נר ראשון של חנוכה, נצפו האב והבן ממשפחת דוסון, שהתחזו לחרדים, מצטרפים להדלקת נר חנוכה, שעה נסיעה מפיניקס שבאריזונה, כשהם עדיין לבושים כחסידים, הם נסעו את כל המרחק למקום שבו הם עדיין לא מוכרים. משתבר שהם לא מתייאשים למרות שנחשפה זהותם האמיתית.

האב והבן בהדלקה פומבית.

נוצרים מתחזים לחרדים ארגון בינינו שאנון נוסן משפחת דוסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד