י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דורשים נקמה

התביעה באיראן: 124 בני אדם מואשמים ברצח סולימאני

124 אנשים מואשמים על ידי מערכת המשפט של איראן, בגין חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני על ידי מל"טים אמריקאים בבגדד לפני כשנתיים

התביעה באיראן: 124 בני אדם מואשמים ברצח סולימאני
סולימאני וראש צוות האבטחה שלו צילום: אינטלי טיימס

התביעה באיראן הודיעה כי נגד 124 בני אדם הוגש כתב אישום שלא בפניהם בגין חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני על ידי מל"טים אמריקאים בבגדד, בינואר 2020.

סעיד פרהדיניה, תובע מיוחד באגף הפשעים הבינלאומיים של מערכת המשפט של איראן אמר לתקשורת המקומית ביום שני כי התיק של סולימאני נותר פתוח ומבוסס על מספר עקרונות משפטיים, כולל אמנות בינלאומיות נגד טרור.

הוא גם ציטט הסכם ידידות בין איראן לארצות הברית משנות ה-50, כשטהרן הייתה בעלת בריתה של וושינגטון. ממשל טראמפ ביטל את ההסכם ב-2018. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הורה לחסל את סולימאני, ואמר כי סולימאני איים בפיגועי טרור נגד כוחות ואינטרסים אמריקאים במזרח התיכון.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ובכירים אחרים קראו שוב ושוב לנקום על החיסול, וטראמפ הוזכר כיעד מספר אחד. התובע פרהדיניה אמר כי לאיראן אין דרך להביא את החשודים שהיא זיהתה למשפט. למרות שהוא לא הזכיר שמות, ההנחה היא שהאנשים הנאשמים הם בעיקר פקידים אמריקאים וישראלים.

כזכור, בינואר 2020, חוסלו קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, גופתו של סולמאני נפגעה קשות בחיסול והוא זוהה על ידי הטבעת המיתולוגית שהוא ענד על ידו.

בנוסף למפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, גם מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו איראניות בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדיס, חוסל בתקיפה אמריקאית בינואר האחרון.

איראן הרשעה ברצח קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד