י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גדולי ישראל התריעו מראש

פרצו גדר: בנים ובנות רקדו ושרו יחד בהופעה בבנייני האומה בי-ם

מאות בנים ובנות עם כל הלבוש והסממנים החרדיים רקדו ושרו יחד באירוע תערובת בירושלים בהשתתפות זמר חרדי | התופעה המבישה החלה כשזמרים שרו באירועי שירה בפני נשים בשבוע שעבר | רבנים ומחנכים כאובים: "איפה נשמע כדבר הזה? אפילו בארה"ב אין הופעות כאלה"

פרצו גדר: בנים ובנות רקדו ושרו יחד בהופעה בבנייני האומה בי-ם
ההופעה אמש בבנייני האומה צילום: ישי ירושלמי

ופרצו חומות מגדלי: לאחר שגדולי ישראל התריעו בעבר מפני הופעות שאין רוח חכמים נוחה מהן, שעלולים לגרום להידרדרות רוחנית קשה, אתמול זה קרה בבנייני האומה בירושלים בעת מופע מוזיקלי של הזמר מרדכי שפירא בבנייני האומה בי-ם, אחרי שדבר ההופעה פורסמה בין היתר גם בעיתונות ובריכוזים החרדים. 

'בחדרי חרדים' דיווח על מכתבם של גדולי הדור בשבוע שעבר. זעקה שנכתבה לאור סדרת הופעות שהתקיימו ואחרי שבאחת מההופעות שהייתה מיועדת לנשים בלבד, שרו ורקדו הבנות מול הזמרים 'החסידיים' תוך שהם מצידם מלהיבים את הקהל.

אך אמש נראה כי דווקא בימי חג החנוכה הקדושים, נחצו כל הגבולות ונפרצו גדרי הקדושה הבסיסיים ביותר עליהם אמון הציבור החרדי והתורתי. זאת בעת הופעה של הזמר מרדכי שפירא שהתקיימה בהשתתפות בנים ובנות מהמגזר החרדי שישבו יחד במעורב, כאשר לבד מהישיבה המעורבת באולם, קול שירת הנשים מהקהל נשמע היטב. 

רבנים ומחנכים עמם שוחחנו הביעו את כאבם בפני 'בחדרי חרדים' על פריצת הגדר החמורה של בחורים חסידיים אשר רוקדים בשורת כסאות מאחורי בנות סמינר.

"איפה נהיה כדבר הזה?" ביכה אחד המחנכים בפנינו, "מדובר בציבור חרדי שכתוצאה מישיבה מעורבת נגרר לתופעה החמורה הזו של שירה וריקודים ביחד", לדבריו, "אפילו בארה"ב שם יותר 'פתוחים' אין כזה דבר. גם הזמרים הגדולים שבעבר הופיעו בפני קהל מעורב כבר לא מופיעים היום בצורה כזאת".  

גדולי ישראל נגד ערבי שירה לבחורים, במסווה של ערבי התרוממות

"המחזה המביש" טוען מחנך אחר, "בו נראים בחורי ישיבה רוקדים לצד בנות סמינר, לקול צלילי זמר חרדי, הוא פריצת גדר חמורה, והחלשת כל המאבק החרדי בנושאים הנוגעים לשמירת טוהר המחנה וקדושתו", הוא ממשיך, "לא ייתכן שמגיע אדם כזה או אחר מחו"ל, לבוש כחרדי, ומקיים אירוע בו הוא מקעקע את כל הקדוש והיקר". לדבריו, "בקצב הזה לא ירחק היום וצעירי הצאן לא יבינו מדוע את החתונות והאירועים צריך לקיים בהפרדה".

"כל גדולי ישראל מכל החוגים אסרו בעבר ובהווה את ערבי השירה האלו שעלולים לגרום להידרדרות רוחנית ואכן הם צדקו שזה מביא להידרדרות רוחנית חמורה. אם היה מדובר בהופעה של זמר חילוני ורוצים להביא קהל דתי, היה אפשר להבין זאת אבל כאן זו הופעה על טהרת החרדיות וכל הגדרים והמחיצות נפרצו בה".  

לדברי המחנכים, פריצת הגדר לא החלה רק אתמול באירוע, לטענתם, "אם חשבנו בעבר, שההופעות המעורבות נגמרו, קיבלנו את זה שבוע שעבר באירועי חסידות שם הופיעו הזמרים בפני נשים והרקידו אותם כמו אחרוני הריקנים, זה כבר כנראה היה צפוי שיקרה מה שקרה אתמול". 

כזכור, רק בשבוע שעבר פורסם מכתבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שכתב "כבר לפני כמה שנים התריעו גדולי ישראל על הנזק הרוחני והקלקול הנגרם בערבי שירה למיניהם. וכאשר בתקופה האחרונה קמו פורצי גדר למשוך ליבם של בני הישיבות היקרים לכל מיני ערבי שירה במסווה של ערב התרוממות בשירה וזמרה, ושנעשים ללא שום פיקוח רוחני, והאווירה שם רחוקה מלהיות אוירה של רוממות רוחנית, אלא של פורקן ובילוי, ויש בהם נזק רוחני, וביטול עול תורה".

שר התורה הוסיף במכתבו תוכחת מוסר: "וכבר כתב הגר"א זיע"א (אבות פ"ג) בביאור הפסוק הראשון בתהילים "'ובמושב ליצים לא ישב כי אם בתורת ד' חפצו', ש'מושב ליצים' הוא היסוד ל'כי אם בתורת ד' חפצו', שהמושב ליצים הוא המעכב היותר גדול של הדבקות בתורה, וכן הוא לשון רש"י שם, 'הא למדת שמושב ליצים מביאו לידי ביטול תורה'".

 

 

הופעה לחרדים בנייני האומה מרדכי שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 145 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד