כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מיליוני שקלים, עשרות משפחות והשקעה כושלת אחת

בעל צ'יינג' מביתר החזיק את כספם של עשרות משפחות, אותו השקיע בחברת הפקות • אחד מהשותפים בחברה מעורב בפרשת עוקץ קודמת • התוצאה: בין 4 ל-6 מיליון שקל שנעלמו

כסף. אילוסטרציה
כסף. אילוסטרציה

פרשת עוקץ כספים חדשה מטלטלת את הציבור החרדי: ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בימים האחרונים צעיר חרדי מהעיר ביתר עילית (שמו שמור במערכת) המחזיק בבעלותו צ'יינג' בירושלים - נפל לעוקץ של 4 עד 6 מיליון שקל, והותיר אחריו עשרות משקיעים ללא כספם.

מדובר בעוקץ מורכב, שראשיתו בעוקץ קודם: לפני מספר חודשים בעל צ'יינג' ירושלמי, דמות מוכרת ברחוב החרדי, הותיר אחריו חובות שנאמדו בעשרות מיליוני שקלים, במסגרת פרשת עוקץ. לדברי המשקיעים, "עד היום אין עם מי לדבר ועד כה לא הוחזרו הכספים".

נגד בעל הציינג' המדובר נפתח תיק בהוצאה לפועל, ובמקביל גם תיק בבד"ץ 'העדה החרדית'.

מה שלא היה ידוע לרבים, זו העובדה כי אותו בעל ציינג' היה אחד משני שותפים בחברת הפקות גדולה ומוכרת במגזר החרדי. השותף השני והמרכזי, הידוע גם כמשקיע בעסקי הנדל"ן, נאלץ להתמודד עם השלכות העוקץ שביצע שותפו.

וכאן מתחיל העוקץ הנוכחי: בעל הצ'יינג' הביתרי השקיע במשך תקופה ארוכה סכומי כסף גדולים אצל בעל חברת ההפקות. לאחרונה התברר לו כי החבל סביב צווארו הולך ומתהדק, עד שהבין כי נפל לעוקץ של 4 עד 6 מיליון שקל, שככל הנראה נוצר בשל העוקץ הקודם.

ממידע ראשוני וחלקי, קיימים עשרות נפגעים בפרשה זו, חלקם בעלי משפחות מביתר עילית וירושלים, אשר הניחו אצל בעל הצ'יינג' סכומי כסף גדולים מבלי שידעו היכן הוא משקיע אותם. כך לדוגמא, אברך, אב לילדים, שלקח משכנתא בסך 600 אלף שקל מהבנק - וכעת נותר ללא כלום.

אברך חרדי שהשקיע 160 אלף דולר אצל בעלי חברות ההפקה לפני מספר חודשים, מספר: "הייתי מלווה לו כספים בתור אחד שפעיל בגמ"חים. בחורף שעבר נתתי להם הלוואה כספית גבוהה. כמה ימים לפני ל"ג בעומר אחד מהם הראה לי מסמכים שהוא מושקע בחברת ההפקות, ומאז אני מתמודד עם הבטחות שבהן הוא אומר לי עוד יום אני אחזיר לך! עוד יומיים, אבל עד היום לא קיבלתי שקל חזרה. חברת ההפקות רשומה על שמות אחרים. כשמתברר לך שנעקצת - אתה לא יכול לעשות שום דבר".

לגבי בעל הצ'יינג' מביתר אומרים ידידיו: "הוא יגיע להסדר עם הנושים, הוא יכול לחזור חזרה לשגרה, וכך הוא גם רוצה לעשות".
עוקץ כסף חלפן ביתר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד