י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוקפים את הכתבים החרדים

חשיפה; הח"כים לצד ועדת הרבנים הכוחנית: 'כפייה חילונית'

משלחת הרבנים שהגיעה אמש למשרדו של שר התקשורת יועז הנדל, נחלה אכזבה. ניסיונות הרבנים לשכנעו שלא לבצע את הרפורמה המתוכננת בשוק הסלולר הכשר - עלו בתוהו | כעת חושף 'בחדרי' כי מי שהתגייס למאבק אלו חברי הכנסת החרדים שלא חוסכים בביקורת מאנשי תקשורת מהמגזר

חשיפה; הח"כים לצד ועדת הרבנים הכוחנית: 'כפייה חילונית'
דרעי, ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': במשך חודש מנסים גורמים שונים לשוחח עם אנשי משרד התקשורת במטרה לשכנע אותם למנוע את השינויים בקווים הכשרים.

במשרד התקשורת נטען כי משתמשי הטלפונים הכשרים הם מיעוט במגזר וכי וועדת הרבנים לענייני תקשורת מייצגים רק את קהילות הקיצונים, ולצורך כך יזמו הגורמים את מפגש הרבנים שהתקיים אמש, במטרה להוכיח לשר יועז הנדל כי רבנים מכל המגזרים פועלים לשמירה על הקווים הכשרים.

צעד נוסף שנעשה כדי להוכיח שהדאגה לשמירה על הטלפונים הכשרים חוצה קהלים בכל הציבור החרדי, הוא כאשר 16 חברי הכנסת החרדים חתמו על מכתב שהונח אתמול בפני השר הנדל, בו הם דורשים לשמר את הקומה הכשרה. לטענתם, פגיעה במערך הטלפונים הכשרים עלולה להביא לתוצאה כי מאות חרדים יאלצו להיפרד ממכשיר הסלולר שברשותם דבר שיקשה על התנהלותם היום-יומית.

פרסום ראשון: משלחת אדמו"רים וראשי ישיבות לשר התקשורת

הרבי מויז'ניץ לשר התקשורת: "גם היוונים ניסו ולא הצליחו" • תיעוד מהמפגש

אריה דרעי על פגישת האדמו"רים עם השר הנדל: לא תיאמו איתנו

נדגיש, ישנן המון תלונות על פעילות ועדת הרבנית לענייני תקשורת שלעיתים אף פועלים בחוסר הגיון, אך במסמך שנחשף לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' מעלים חברי הכנסת את הבעיות בדרישת משרד התקשורת לפרט כל חסימה שנעשית. לטענתם יש כארבעה מיליון מספרים חסומים ופירוט החסימות עלול להקשות על הפעילות של וועדת הרבנים.

16 חברי הכנסת החרדים טוענים כי השינויים מהווים "כפייה ורדיפה חילונית". במכתב הם מאשימים כי התערבות בנושא תפגע בצורה אכזרית במגזר החרדי, "כל התערבות השר לפגוע בסים הכשר עם המכשיר הכשר, זו פגיעה אכזרית מעין כמותה, באופן שיגרום לרבים מבני הציבור החרדי שלא יוכלו להחזיק יותר טלפון סלולרי כלל", תוך שהם תוהים, "למה יצא השר לצער ולהזיק למאות אלפי איש שלא חטאו".

"מאות אלפי אזרחים במדינת ישראל, רואים בזאת הרס להגנה בסיסית לאורח חייהם, וכהמשך רדיפת הדת בכל הדורות", מוסיפים חברי הכנסת, שמבקשים מהשר הנדל, "אל נא תיכנע לארגוני הרפורמים וארגונים שונים שמנסים לפעול בכל כוחם במטרה להחדרת רוחם הזרה בקרבנו", כך במכתב מפורט עליהם חתמו כבר לפני שבוע והוגש כאמור אתמול לשר יועז הנדל

לסיום טוענים חברי הכנסת לכפיה חילונית, "כשם שאיננו כופים בזה על אף אחד כלום, כך אתה לא תכפה עלינו", לדבריהם, העובדה כי מונעים מהם להשתמש בנייד כשר זו "כפייה חילונית שבאה מחוסר הבנה לחיינו". עוד מבקשים חברי הכנסת למנוע השפעה מהתקשורת החרדית נגד ועדת הרבנים וכותבים לשר כי "מחזיקי הניידים הכשרים מנותקים מאתרי אינטרנט כולל חרדים", תוך שהם מאשימים את הכתבים החרדים "מי שכותב שם, אינו מיצג את הציבור החרדי".

חרדים חברי כנסת ועדת הרבנים לענייני תקשורת יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד