א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הופשר חוק המעניק 100 אלף שקל לרוכשי דירה בבירה

החוק שיזם ח"כ מאיר פרוש לפני 13 שנה, והוקפא מידי שנה, נכנס לתוקף • המשמעות: כל זכאי שירכוש דירה בירושלים יקבל כ-100 אלף שקל החזר • האם יוקפא שוב?

בניה בירושלים. צילום: יעקב נחומי
בניה בירושלים. צילום: יעקב נחומי



בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שקיימה אתמול (ג) ישיבה מיוחדת לציון יום ירושלים, בהשתתפות שר השיכון וראש העיר, עסקו המשתתפים בשיווק קרקעות ופתרונות דיור בירושלים, ובפיתוח תכניות התחבורה בכניסה לעיר.

בישיבה נמסר על תום מועד תקופת ההקפאה לחוק המאפשר לזכאי משרד השיכון לקבל מענק מיוחד ברכישת דירת מגורים בירושלים.

כזכור, בשנת 2000 נחקק חוק מיוחד ביוזמת ח"כ הרב מאיר פרוש, ולפיו, כל רוכש דירה בירושלים המחזיק בזכאות מטעם משרד השכון - יוכל לקבל מענק מיוחד, שבשעתו היה שווה 104 אלף שקל. חוק זה הוקפא על ידי הממשלה מידי שנה מחדש במסגרת חוק ההסדרים, אולם כיום, מבחינה חוקית, תוקפה של ההקפאה הסתיים בראשון לינואר 2013, ומאחר והיה זה בתקופת בחירות אזי מבחינת תקנון הכנסת תוקפו נמשך עד למלאות שלשה חדשים מפרסום תוצאות הבחירות לכנסת ברשומות.

שר השיכון אורי אריאל, הגיב היום: ״יש חוק שלשמחתי האוצר טרם ביטל אותו. זכאי משרד השיכון, מי שזכאי ורכש דירה בירושלים יקבל החזר של 100 אלף שקל ממדינת ישראל. אני מבקש מהשדולה, בכוונת האוצר לבטל את זה, הוא יגיש הצעת החלטה לבטל את המענק המיוחד. האוצר גם יאיים כדרכו.

"המבחן יהיה האם השדולה תדע לייצב קו יחד איתי על מנת להשאיר את זה. גם אם זה לא יהיה לעולם, אלא לשנה או שנתיים, צריך לפעול. דעתי שהחוק חייב להישאר. היכולת להגיע להישגים משמעותיים היא על ידי שילוב ידיים על מנת להביא את ירושלים עוד צעד אחד קדימה״.
ירושלים דירות מענק בניה רכישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד