י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"צריך לטפח את הקיים"

הרב דרעי לשר כהנא: הציבור נותן אמון במערכת הכשרות

במהלך סיור של השר לשירותי דת בעיר באר שבע, הוא נועד עם רב העיר, הגאון הרב יהודה דרעי שסקר בפניו את הפעילות הברוכה של הרבנות המקומית והציג נתונים המראים כי הציבור בישראל מביע אמון ברבנות הראשית 

הרב דרעי לשר כהנא: הציבור נותן אמון במערכת הכשרות
השר כהנא עם הגאון הרב דרעי צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מתן כהנא סייר היום (שלישי) בעיר באר שבע, ולצד פגישה עם ראש העיר רוביק דנילוביץ', נועד השר גם עם כלל עובדי המועצה הדתית בעיר, בראשות רב העיר הגאון הרב יהודה דרעי. בפגישה הציג הרב דרעי לשר כהנא נתונים לפיהם הרוב המכריע של הציבור בישראל נותן אמון במערכת הכשרות של הרבנות הראשית. 

הפגישה עסקה רק בנושאי הדת בעיר באר שבע, ובשיחות לא עלה נושא הרפורמות שמקדם השר כהנא בנושאי דת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם הפגישה הבהירו לשר כהנא מלשכת רב העיר כי בנושאים אלו יש לדון עם הרבניים הראשיים.

רב העיר הרב דרעי הציג בפני השר כהנא את מצב הדת בעיר, בנושא הכשרות, הדיינות והנישואין, והשר, שהתרשם מהפעילות שהוצגה בפניו, כינה אותה "קידוש שם שמיים".

בדבריו העביר הרב ביקורת מרומזת על הרפורמות שעושה השר: "אני מרגיש שלכולם יש אמון בכשרות", אמר וציין בפני השר כי "מחזיקי התעודות של הרבנות בעיר זינקו תוך שנים ספורות מ-50 ל-600", והדגיש כי "זה בזכות האמון שרוכש הציבור לרבנות".

לדברי הרב, "בג"צ כבר איפשר לכשרות פרטית לפעול לפני ארבע שנים", אך לדבריו, "בקושי תמצא כשרויות שאינן הרבנות המקומית, כי 95% נותנים בנו אמון".

בנוגע לנישואין בעיר הציג הרב נתון שמצביע על כך שלמרות שבג"צ פסק כי זוגות יכולים להירשם בכל עיר בארץ, מספר הנרשמים בבאר שבע לא רק שלא ירד - אלא אף עלה.

"במקום לנסות דברים חדשים", אמר הרב דרעי לשר כהנא, "צריך לטפח את הקיים. יש הרבה מה לקדם ולתקן בנושא 'משגיח מושגח'. תתמקד בזה ויזכרו אותך תמיד כמי שהוביל מהפכה".

הרב יהודה דרעי מתן כהנא השר לשירותי דת באר שבע רוביק דנילוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד