י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מערימה קשיים

צפו: הבנות החרדיות הגיעו להפגין ברחבת העירייה

לאחר שהעיפו את הבנות מהגנים - עשרות הורים חרדים וילדיהם הגיעו השבוע אל בניין עיריית חריש וקיימו את פעילות הגן במקום, כאות מחאה על התעלמות הרשות המקומית מצרכי חינוך הילדים החרדים בעיר

צפו: הבנות החרדיות הגיעו להפגין ברחבת העירייה
מחאת ההורים והבנות מול בניין עיריית חריש צילום: באדיבות המצלם

עשרות הורים חרדים וילדיהם הגיעו השבוע אל בניין עיריית חריש וקיימו את פעילות הגן במקום, זאת במחאה על התעלמות הרשות המקומית מצרכי חינוך הילדים החרדים בעיר, לאחר שהוצא צו סגירה לדירה בה פעל הגן מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית.

המחאה השקטה החלה ביום ראשון, והמשיכה גם ביום שני, במסגרתה עשרות הורים הגיעו עם בנות הגן, פתחו כיסאות ושולחנות והתיישבו ליום לימודים במקום. על הכיסאות נתלו שלטים, עליהם הופיע הכיתוב: "גם אני רוצה מסיבת חנוכה בגן".

תושב חריש מסביר 'בחדרי חרדים' כי לקראת שנת הלימודים הנוכחית, ביקשו בקהילה הליטאית לפתוח גני ילדים לבנים ולבנות, כמענה למשפחות הרבות שהגיעו לעיר במהלך השנה האחרונה באמצעות עמותות הרשתות החינוכיות החרדיות וכחלק מזרם המוכר שאינו רשמי כמקובל בשאר הערים, אך נתקלו בקשיים שהערימה עליהם העירייה, בשל העובדה כי סירבו לפתוח זאת באמצעות זרם הממ"ח.

לדבריו, בעירייה נתנו הוראה למנהלי הגנים כי יוכלו להפעיל את הגנים אך ורק בשכונת אבני חן בעיר ובבניינים הומוגניים של הציבור החרדי, כדי למנוע עימותים ומהומות עם שכנים בטענה לשימוש חורג, כשבנוסף סירבה העירייה להעניק להם סמלי מוסד מסודרים שיאפשרו הזרמה תקציבית מסודרת.

הוא טוען כי למרות שעשו כהוראת העירייה, באחד הגנים התעוררה מחלוקת מול השכנים ואף הוצא 'צו מנהלי' של הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה אשר הורתה לפנות את הגן. הוא מציין, כי בהתאם להוראתו של ראש העיר, מנהלי העמותות הרחיקו לכת ופתחו את הגנים בשכונה מרוחקת ופחות נוחה לרוב הילדים, כדי למנוע עימותים שכאלו.

"חרף צו הסגירה המנהלי שהוצא למקום, בעירייה מסרבים לקחת אחריות על המקרה ונתנו למפעילי הגנים הוראה מוזרה ולפיה עליהם 'לטייל בין דירות, עד אשר לא תהיה התנגדות מצד שכנים', כאשר העירייה מסרבת לפעול ולדאוג לפתרונות אחרים, שיסיימו את הסאגה לטובת כל הצדדים", הוא טוען.

יצוין כי מלבד זאת, מספר גני ילדים נוספים בעיר, בהם לומדים קרוב ל-200 ילדים מהעיר, לא רשומים כגנים במשרד החינוך, זאת בעקבות "התעלמות מכוונת", כלשון תושבי חריש, של העירייה מהגנים החרדיים הפועלים באמצעות רשתות חינוכיות חרדיות, כך שסירובה של העיריה מונע מהם קבלת סמלי מוסד מסודרים, ניהול תקין וסבסוד כמקובל בשאר הערים.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת עיריית חריש, אך בעירייה סירבו להתייחס לעניין.

 

חריש יצחק קשת מחאה יחסי חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד