כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האלבום שהלך לאיבוד • החדש של אייזיק האניג

האלבום החדש של אייזיק האניג עושה רעש תקשורתי • אכן רעש יש באלבום, מוזיקה פחות • עורך המדור הקשיב לאלבום המיוחצן והתאכזב • המלצה: אל תתפתו

האלבום שהלך לאיבוד • החדש של אייזיק האניג

השבוע נפתח בהודעה שהופצה בתעשיית המוסיקה החסידית, לפיה נוצרה ציפייה לאלבומו החדש של אייזיק האניג. ההודעה סיפרה כי "היצירה נדירה ומופלאה, וכי רק מנויי עיתון פלוני, יוכלו לרכוש את האלבום במחיר מוזל. צריך לקוות שגם בעתיד נשיג מחירים שכאלו עבור ציבור הקוראים", סיימה הודעת היח"צ.



ובכן: ר' אייזיק האניג הינו מגיש ומבצע חסידי בחסד. הוא משמח אנשים ורודף חסד. ר' הלל פלאי - המלחין חלק מהשירים באלבום, ההיה ונשאר מלחין בעל רגש. משה לאופר נותר המעבד הטוב ביותר לשיריו של ר' הלל פלאי.

על לחניו של יוסי גרין אין מה להוסיף, גם לא על ניצוחיו של ר' הערשיל בריסק. כל אחד ואחד בשמו הטוב יבורך. מדובר באנשי מקצוע של ממש שעשו את מלאכתם נאמנה.

אבל העיקר חסר מן הספר: אלבום מגובש, ומוצר מוגמר נעים לאוזן.

עד כה, הספקתי לשמוע את האלבום שלוש וארבע פעמים. בכל פעם מחדש ניסיתי למצוא, לפחות שיר אחד ש'יישב' כמו שצריך ולא מצאתי.

שכן מי שהיה אחראי על התוצר הסופי לא השתמש בדבק לחבר את הלחן לעיבוד ואת העיבוד לביצוע, את התזמור למיקס ואת המקהלות לקולות.

וכך, הלחנים הולכים לאיבוד. אני מתקשה להזכר בלחן של ר' הלל פלאי שעובד בידי משה לאופר ולא הפך ללהיט. כאן הצליחו לעשות את הבלתי אפשרי ולחולל הרס גם בלחן ממשובח כמו 'מה נאוו'.

אז על מה הרעש הגדול? אמש, החלה להתבהר התמונה, כשהתברר ששני יומונים מתגוששים בינהם מי ימכור יותר מהאלבום. הויכוח הינו על כסף. לא על מוזיקה. ואין את מה לפאר חוץ מאשר את גרף המכירות.

אולי תתפתו ותקנו את האלבום כי ר' אייזיק האניג הוא יהודי יקר, תרכשו אותו כי הלחנים מיוחדים, אבל אם להנות תרצו, נסו להשיג את הביצועים של ר' אייזיק ללא המוסיקה המללוה אותם. את המוסיקה ללא קולות הליווי, כל אחד מהם בפני עצמו פשוט תענוג לאוזניים וגם ללב...

כשהם ביחד זה לא יותר מרעש.
אייזיק האניג מוסיקה משה לאופר הערשיל בריסק יוסי גרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד