י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסך ענק בכיכר ה'בימה'

הנצחת זכרו של אלי הי"ד בי-ם ובת"א בו זמנית

נר שני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי לזכרו של אלי קיי הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בשבוע שעבר. הדלקת הנר, בהשתתפות בני משפחת קיי, הוקרנה על מסך ענק בכיכר הבימה בתל אביב

הנצחת זכרו של אלי הי"ד בי-ם ובת"א בו זמנית
השידור בכיכר הבימה צילום: באדיבות המצלם

ברחבת הכותל המערבי התקיימה אמש (שני) הדלקת נר שני של חנוכה מרגשת, לזכרו של אלי קיי הי"ד, מדריך בקרן למורשת הכותל המערבי, שנרצח בפיגוע הנורא בשבוע שעבר בעיר העתיקה בירושלים. אל ההדלקה הצטרפו במעמד מרגש בני משפחתו של אלי הי"ד.

באירוע השתתפו משפחתו של אלי קיי ז"ל, חובשי איחוד הצלה אשר חשו לזירת הפיגוע בו נרצח אלי קיי הי"ד, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, השר לשירותי דת השר מתן כהנא, חברת הכנסת מירי רגב, מנכ"ל משרד הדתות מני מעתוק, נשיא ישיבה אוניברסיטי בניו יורק הרב ד"ר ארי ברמן, שר ההגנה של אוקראינה אולסקי רזניקוב וקהל רחב.

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר: "אנחנו חיים בדור של ניסים גדולים – אבל גם דור של חבלי משיח. דור של מאבקים ושל קושי גדול. זה לא קל להבין את גודל השעה. את גודל הזכות שלנו לחיות בדור הזה. הנפש מושכת אותנו להסתכל על הכאן והעכשיו. לראות את הדברים הקטנים. אלי, השם ייקום דמו, הבין את הגדולה של הימים האלה. של החיים בארץ ישראל. של העבודה באדמת הקודש. של החיים בירושלים. אלי לימד את כולנו להסתכל על התמונה הגדולה. אתם הבאתם היום לכאן את האור הגדול של אלי השם ייקום דמו, את האור שלכם, ההורים והאחים".

שר הדתות מתן כהנא אמר: "בימי החנוכה אנו מציינים את הנס הגדול שקרה לעם ישראל בימי בית חשמונאי. זה שהקב"ה נתן רבים ביד מעטים ורשעים ביד צדיקים. אבל עם זאת צריך גם לזכור כי כבר בדור של בניו של מתתיהו החל הפילוג בעם מה שיביא בסוף לחורבן הבית. המסר לכולנו מהסיפור של בית חשמונאי הוא שעל כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי להיות מאוחדים".

כמו כן, ביוזמת הקרן למורשת הכותל המערבי הוקרן מעמד הדלקת הנרות מרחבת הכותל על גבי מסך ענק בכיכר ה'בימה' בתל אביב.

אליהו דוד קיי כותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד