י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפעקלאך של שמחת תורה

ילדה בת שמונה כתבה לראש העיר וקיבלה תשובה מפתיעה

ילדה חרדית בת 8 מנווה יעקב התלוננה במכתב לראש העיר משה ליאון ששקית הפעקלאך שחילק בשמחת תורה לא הכילה ממתקים שמתאימים לרגישים לגלוטן. בתגובה שיגר לה ראש העיר משה ליאון שקית ממתקים מותאמת והורה להכניס בכל שקיות השי שיחולקו בעתיד ממתקים מתאימים לחולי צליאק

ילדה בת שמונה כתבה לראש העיר וקיבלה תשובה מפתיעה
הילדה עם המכתב והמשלוח מהעירייה צילום: באדיבות המצלם

ילדה חרדית בת שמונה משכונת 'נווה יעקב' בירושלים פנתה לראש העיר משה ליאון וסיפרה לו שאחיה נהנו מאוד לקבל את הפעקלאך שחילק לשמחת תורה. "האחים שלי מאוד נהנו" כתב הילדה, "אבל אני לא, קצת התגריתי... כי אסור לי גלוטן (כולל 'עלול להכיל'). ואפילו ממתק אחד בפעקלא'ה לא יכולתי לאכול".

הילדה הוסיפה "בוודאי יש גם עוד ילדים אחרים שאסור להם גלוטן (כולל 'עלול להכיל') והיה להם קצת קשה... אשמח מאוד אם בפעם הבאה יהיה לפחות משהו אחד שמותר לי".

ראש העיר משה ליאון הזדהה עם המצוקה והשיב לה מכתב חוזר בו הוא משבח את מעורבותה למען הילדים הסובלים מרגישות לגלוטן. "מכתב מעיד על אישיותך הנפלאה ועל דאגתך למען סובביך. המשיכי כך!"

אל המכתב צירך ראש העיר חבילת ממתקים ללא גלוטן וסיפר לילדה: "הנחיתי לוודא שבפעמים הבאות שנחלק שקיות שי, יהיו בשקית מספר ממתקים המתאימים לרגישים לגלוטן"

הילדה ובני משפחתה הופתעו לקבל את החבילה המעוצבת על ידי שליח מיוחד של עיריית ירושלים. הם ביקשו להודות לראש העיר על התשובה המחממת את הלב, ועל ההנחיה החשובה לעתיד למען כלל ילדי הצליאק בירושלים.

משה ליאון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד