כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לקראת מחאת הסמינרים: "על כל בנות ישראל להגיע ולקדש שם שמים"

האזינו: הודעה מוקלטת שנשלחה לאלפי תלמידות בית יעקב בירושלים לקראת המחאה מחר • המארגנים: 'אגד' מסרבת לשתף פעולה עם 'אירוע פוליטי' • עשרות אוטובסים פרטיים ינסו למלא את החסר • יוזם ההפגנה הרב פסח צבי לרנר: "גדולי ישראל מתנגדים למתווה שרנסקי" • ח"כים ישתתפו בהפגנה

כנס נשים. צילום ארכיון: יעקב כהן
כנס נשים. צילום ארכיון: יעקב כהן

מכשול בדרך לעצרת התפילה בכותל המערבי: נציגי חברת ׳אגד׳ הודיעו אחר הצהריים (ה׳) לכמה מנהלי סמינרים בירושלים שלא יוכלו לשנות ממסלולם המקורי, לשם ניוד בנות הסמינרים לכותל המערבי מאחר ומדובר באירוע פוליטי.

במקביל, נודע כי חלק מחברי הכנסת של דגל התורה וש"ס מתכננים להגיע להשתתף במעמד.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי אחד מהסמינרים שקיבל את ההודעה הוא ׳דרכי רחל׳ בו לומדות כ-2000 בנות. ״בתחילה צצה בעיה והיה מתוכנן כי האוטובוסים יסיעו את הבנות רק דרך הלוך מהשכונות ועד לכותל״, סיפר גורם בהנהלת הסמינר, ״מאוחר יותר הודיעו לנו שעשו ישיבה בחברה ומכיוון שמדובר באירוע פוליטי לא יכולים לשרת את הבנות שירצו להגיע לכותל״.

האזינו להודעה מוקלטת שהתקבלה באלפי בתי תלמידות סמינר הערב:


הכרוז שהסתובב בחוצות ריכוזי החרדים



מיד לאחר ההודעה הוחלט לשכור 50 אוטובוסים פרטיים שיעברו בשכונות החרדיות בבוקר ויסיעו את הבנות בבוקר.

יוזמה נוספת שמתבשלת בשעה זו היא לשכור כמות אוטובוסים נוספת להסעת הבנות בסמינרים הספרדים והחסידים.

באגד דחו את הטענות. יצחק רודיך, יועץ החברה לציבור החרדי, אמר כי החברה לא רואה בעצרת התפילה אירוע פוליטי: ״אגד תעשה כל מאמץ לשרת כל בת ישראל שרוצה להתפלל בכותל המערבי. למרות ההתרעה הקצרה, אנחנו נתגבר את מערך האוטובוסים, כך סוכם וכך ייעשה״.

עוד בנושא:
בפעם הראשונה: החרדיות בחזית נגד 'נשות הכותל'

ההערכה היא כי מחר יגיעו אלפי בנות סמינר מכל רחבי הארץ לתפילה המונית ברחבת הכותל המערבי.

מי שהוביל את היוזמה ותומך בה כלכלית הוא הרב פסח צבי לרנר מארה״ב, שהקים גם את ארגון ״נשים למען הכותל״ שבראשו עומדות מספר נשים חרדיות.

לרנר ביקר השבוע בבתיהם של הגראי״ל שטיינמן והגר״ח קנייבסקי ושמע מהם התנגדות נחרצת למתווה שרנסקי, ״הם אמרו שזה חילול מקום הקודש״, סיפר לרנר. לדבריו, ״למרות הקשיים, אלפי בנות יגיעו מחר לעצרת התפילה כדי לאחד כוחות בעד הכותל ונגד נגד הפרובוקציה החודשית״. ,
כותל אוטובוסים בנות מחאה מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד