ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרב על כל לקוח

אחרי ארבעים שנה: תחרות מחירים שמשגעת את התושבים

לאחר קרב ארוך של ראש המועצה יצחק רביץ, נפתחה מכולת חדשה ביישוב. בחג החנוכה החלה תחרות מחירים שמשגעת את טלזסטון • כל הפרטים על הסערה בשערי ירושלים

אחרי ארבעים שנה: תחרות מחירים שמשגעת את התושבים
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כל תושב טלזסטון, וגם רבים מאלו שאינם, מכירים את הסיפור המוזר של הבלעדיות, שהייתה עד לא מכבר נחלת חלקה של המכולת האחת והיחידה ביישוב. מסיבות שונות, בעל המכולת הוותיקה 'ברכת יוסף' הצליח להישאר היחיד ביישוב, לאורך עשרות שנים.

כל זה השתנה לא מכבר, ובחג החנוכה הפך לסערה רבתי ביישוב. תושבי טלזסטון מספרים: "בדיוק על זה התקיימו הבחירות האחרונות לפני שלוש שנים. בשום אופן לא היה הגיוני שביישוב מתפתח וגדל תהיה רק מכולת אחת, זה בלתי נתפס. המשמעות הייתה יוקר מחיה מטורף".

בעבר דווח ב'בחדרי חרדים' בכתבה נרחבת על היישוב כי בטלז סטון יש רק מכולת אחת ויחידה שהיא בעצם סופר מרקט המהווה מונופול על המחירים ביישוב, במכולת אם שאלתם אין מכירת עיתונים כלל וכלל, לא 'יתד נאמן' וגם לא 'המודיע' ו'המבשר' ובוודאי שבועונים מאן דכר שמיה.

במהלך מערכת הבחירות נכנס המועמד דאז יצחק רביץ לחנות המכולת הישנה ותועד כשהוא אומר: "אני מאוד אוהב את בעל המכולת, אבל אני מתחייב לפתוח מכולת חדשה כדי שתהיה תחרות בריאה לטובת התושבים".

אחרי הבחירות, בהן ניצח רביץ, החלו לחצים אדירים ואפילו איומים מאנשי המכולת הישנה שלא לפתוח מכולת חדשה. גם בכיות לא חסרו. טענו שתחרות מחירים תרסק את המכולת הישנה, ותגרום לה לפשיטת רגל. ולמרות זאת, הצליח ראש המועצה רביץ לצלוח את כל המכשולים שנערמו, ובערב פסח לפני כשנה וחצי נפתחה המכולת החדשה. התוצאה הייתה ירידה במחירים, ועמידה במסגרת השוק המקובלת. "פתאום אנשים הפסיקו לנסוע לירושלים – הם התחילו לקנות ביישוב", מספרים תושבים.

השבוע נרשמה תפנית נוספת שמסעירה את תושבי טלזסטון. בעל המכולת החדשה 'הטוב והמטיב' פרסם ביישוב מבצעים מיוחדים לחנוכה. לא עברה חצי שעה, ובעל המכולת הישנה פרסם מבצעים חזקים יותר. ושוב חלפה שעה קלה, ו'הטוב והמטיב' הפתיע במבצעים נוספים. אחד התושבים מספר: "קשה לנו לעמוד בקצב. כל רגע נוחת מבצע חדש של מכולת אחרת. זה עף בכל מקום. במיילים, בקבוצות הווצאפ של היישוב, ובכל זירה אפשרית. זו תחרות אדירה, מלחמה של ממש בין המכולות. מי שמרוויח בסוף הם כמובן התושבים שיוצאים נשכרים מפתיחת השוק". 

טלז סטון יצחק רביץ מכולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד