י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשב"ק הכריז

בהדלקה בויז'ניץ: בעלי בלורית שלא יעברו אצל הרבי

"כל מי שיש לו 'בלורית' שלא יגש לאדמו"ר לקבל דמי חנוכה". כך הוכרז הערב במעמד ההדלקה בחצר חסידות ויז'ניץ בבני ברק • 'בחדרי חרדים' על מלחמתו של הרבי בבלוריות ומי ראה ישועה

בהדלקה בויז'ניץ: בעלי בלורית שלא יעברו אצל הרבי
הדלקה בויז'ניץ צילום: ש.פ.ה.

בסיום מעמד ההדלקה הערב (שלישי) בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק, הכריז הגבאי הראשי, הרב שאול גרינברגר הוראה בשם הרבי.

המשב"ק הכריז בדרמטיות: "כי כל מי שיש לו 'בלורית' שלא ייגש לאדמו"ר לקבל דמי חנוכה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחורים ליטאים וספרדים עברו השבוע ללא כובע לקבל 'חנוכה געלט' (דמי חנוכה) מידיו של האדמו"ר, והרבי שחרד מבלוריות (כי זו חציצה בתפילין) ביקש להודיע על כך.

כידוע, בשטיבלא'ך 'בית הלל' שברחוב גבעת פנחס בקרית ויז'ניץ, תלוי שלט גדול ובו תקנות, תחת הכותרת "דברי שלום ואמת". ואחת התקנות היא, שמי שמגדל בלורית לא ייגש לפני התיבה.

בעבר דווח ב'בחדרי חרדים' על בחור ליטאי שניגש לאדמו"ר מויז'ניץ באמצע הרחוב לבקש ברכה, הרבי אמר לו מיד: "באם אתה רוצה ברכה טובה להצלחה בלימוד, דבר ראשון תוריד את הבלורית".

במוצאי זאת חנוכה לפני שלוש שנים כאשר האדמו"ר הגיע לתפילה מיוחדת במנהרות הכותל מול מקום המקדש, וביציאה נדחפו מאות אנשים שהתפללו בכותל בכדי להתברך, החסידים לא נתנו לאף אחד לגשת, בחור אחד ליטאי או ספרדי, התעקש והתחנן בבכי מהגבאים שרוצה וחייב להגיד לרבי משהו דחוף.

נתנו לו לגשת, הוא טען בפני הרבי, שלפני תקופה, הוא ביקש ברכה מהרבי לאיזו ישועה והרבי הבטיח לו שהיא תתקיים רק בתנאי שיוריד את ה"בלורית" מהראש, כעת הוא אמר לרבי שהוריד, את הבלורית. הרבי אמר לו: "נכון, אבל אני רואה שהיא גדלה לך בחזרה..." השיב הרבי, והבחור שאל את הרבי מה לעשות.

הרבי ענה לו: כל תקופה, כשזה גודל, תוריד את זה, וכך תזכה לישועה.

הרבי מויז'ניץ חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד