ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
נס חנוכה פרטי

אלפים בהדלקת נרות חנוכה אותן הדליק דני ששוחרר בנס מהכלא

אלפים מתושבי דטרויט בארה"ב התאספו להדלקת נרות חנוכה אותן הדליק העיתונאי היהודי דני פנסטר ששוחרר לפני שבועיים בנס, מהכלא במיאנמר

אלפים בהדלקת נרות חנוכה אותן הדליק דני ששוחרר בנס מהכלא
ההדלקה הפומבית צילום: צילום מסך

אלפי תושבי דטרויט בארה"ב התאספו להדלקת נרות חנוכה ביום שלישי נר שלישי של חנוכה, לאחר שטקס הדלקת הנרות בשנה שעברה התרחש באופן וירטואלי בלבד בשל נגיף הקורונה.

מי שהיה כוכב הערב, הוא העיתונאי היהודי דני פנסטר, שחגג נס חנוכה פרטי, לאחר ששוחרר לפני שבועיים מהכלא במיאנמר, יממה לאחר שנידון לעונש מאסר ממושך.

פנסטר, יליד דטרויט ועורך עיתון במיאנמר בשפה האנגלית, הדליק נרות חנוכה על חנוכיית הענק. ואמר לקהל שהוא "מרגיש מצוין", והוא "אסיר תודה על שחזר הביתה לחיק משפחתו".

"אני לא יכול לדמיין קהילה טובה יותר לחזור אליה הביתה", אמר. "זה פשוט הפך למצב נהדר, משמח, אפילו יותר משמח. פשוט הייתה לי הרבה אהבה והערכה בבית כאן בדטרויט, בקהילה היהודית ובקהילה הכללית יותר. זה פשוט היה מדהים".

פנסטר הנרגש אמר שקיבל תמיכה מכמה קהילות שהראו תמיכה מדהימה, "אם הם רוצים לכבד אותי, זה קצת מביך, אבל אם אני יכול לעזור להם על ידי השתתפות, אני שמח לעשות את זה", אמר. "לראות את התמיכה בכל העולם, זה פשוט ממלא אותי בהכרת תודה".

כזכור העיתונאי האמריקני היהודי דני פנסטר, שוחרר מהכלא בתחילת החודש במיאנמר, שלושה ימים בלבד לאחר שנידון ל-11 שנים מאחורי סורג ובריח. לטענת החונטה הצבאית, "הוא הפר את חוקי ההגירה וחוקי הטרור", כך אישר שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם, ביל ריצ'רדסון.

הדיפלומט האמריקני לשעבר, אמר כי "זה היום שאתה מקווה שיגיע כשאתה עושה את העבודה הזו", אמר ריצ'רדסון לתקשורת. "אנחנו כל כך אסירי תודה על כך שדני יוכל סוף סוף להתאחד מחדש עם אהוביו, שדאגו לו כל הזמן הזה".

פנסטר הוא נכדם של ניצולי שואה, והיה מוחזק בכלא אינסין בבירת מיאנמר, יאנגון. הכלא ידוע לשמצה בתנאים הקשים שלו, במיוחד עבור אסירים פוליטיים. הצבא הגיש נגדו שני אישומים נוספים, שכל אחד מהם נושא עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר נוספות. אך בדרך נס, שלושה ימים אחרי שנגזרו עליו 11 שנות מאסר, הוא שוחרר.

דני פנסטר שחרור מהכלא הדלקת נר חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד