י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניחוח אנטישמי מובהק • צפו

חוסר רגישות: ההמנון הישראלי בסרטון תעמולה נגד מהגרים

העיתון הבלארוסי SB המזוהה עם הרודן אלכסנדר לוקשנקו השתמש בהמנון הלאומי הישראלי כמנגינת רקע לסרטון תעמולה נגד מהגרים סורים הפרוסים בגבולות המדינה עם פולין

חוסר רגישות: ההמנון הישראלי בסרטון תעמולה נגד מהגרים
נשיא בלארוס צילום: מתוך שידורי כאן 11

במפגן מזעזע של חוסר רגישות כלפי ישראל בפרט וכלפי העם היהודי בכלל, העיתון הבלארוסי SB המזוהה עם הרודן אלכסנדר לוקשנקו מנהיגה של בלארוס, תיאר מהגרים סורים על גבולותיה ברקע ההמנון הישראלי.

הפרסום מגיע על רקע ניסיון המהגרים להיכנס לאירופה דרך בלארוס, מהלך שבלארוס מתנגדת אליו, אך לסרטון המראה מהגרים מכבסים את בגדיהם בשלג סמוך לגבול יש גוונים אנטישמיים מובהקים.

בסרטון נראים מהגרים מנסים לכבס את בגדיהם ולייבש אותם בתנאי השלג של החורף הבלרוסי. ברקע אלפי מהגרים, בעיקר מעיראק, סוריה ותימן, אשר התאספו בגבולה המערבי של בלארוס עם פולין בתקווה לחצות לאיחוד האירופי.

האופוזיציה בבלארוס האשימה את נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בעידוד המונים לחצות לפולין ולמדינות חברות אחרות כדי לעורר משבר הומניטרי באיחוד האירופי.

המשטר בבלארוס ביקש להציף את אירופה במהגרים כדי לסחוט הקלות בסנקציות שהוטלו עליו בגלל זיוף הבחירות ודיכוי המחאה, אולם ללא הצלחה האיחוד האירופי מנע את כניסת המהגרים והטיל סנקציות נוספות. מה שגרר לאלפי מהגרים התקועים בגבול בלארוס-פולין, כמה מאות מהגרים חזרו לעיראק לאחר שנכשלו בניסיונות הכניסה שלהם לאיחוד האירופי. השאר מהווים בני ערובה בידי הרודן אלכסנדר לוקשנקו שמנסה לגלגל את האחריות לאיחוד האירופי בכלל.

בלארוס תעמולה המנון התקווה מהגרים מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד