ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החסידית שירדה מהדרך

ראש הישיבה זעק מנהמת ליבו: "מה נטפליקס עושה בבית יהודי?"

בנאום חוצב להבות שהפך לוויראלי בארה"ב, נראה הגאון רבי אפרים וקסמן, ראש ישיבת מאור יצחק במונסי, מגדולי לוחמי הטכנולוגיה בארה"ב, כואב את המשפחות והבתים בהם צופים בסרטים. "מה זה עושה בבית יהודי?" זעק ראש הישיבה, בנאום שזכה לאלפי צפיות ברשתות החברתיות

ראש הישיבה זעק מנהמת ליבו: "מה נטפליקס עושה בבית יהודי?"
הרב אפרים וקסמן צילום: ארכיון בחדרי חרדים

ראש ישיבת מאור יצחק במונסי, הגאון רבי אפרים וקסמן מגדולי הדרשנים בארה"ב, יצא במתקפה חריפה נגד משפחות חרדיות שצפו בסרט המבוסס על חייה של אישה חסידית אמריקאית שירדה מהדרך רח"ל.

הרב וקסמן, שמוכר בעולם היהודי כאחד הלוחמים הגדולים נגד פגעי הטכנולוגיה, מסר את המשא המרכזי בכינוס של 'אגודת ישראל' בארצות הברית שהתקיים במוצאי שבת האחרון. הרב וקסמן שימש כיו"ר המעמד ההיסטורי כינוס כלל ישראל נגד פגעי הטכנולוגיה המתקדמת שנערך בחודש אייר תשע"ב בארה"ב.

'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי דבריו של הרב וקסמן שאמר בנאומו החריף כי בגלל פגעי הטכנולוגיה, מה שהיה פעם לא מקובל בעליל בבית חרדי - היום הוא כבר לא רק מקובל, אלא "נורמלי לחלוטין".

בדבריו סיפר כי קיבל מספר רב של טלפונים על תוכנית וידאו בחברה אמריקאית הנותנת שירותי צפייה, בהשתתפות אישה שגדלה בדרך החסידית, אך באופן טראגי ירדה מהדרך. לדבריו, "כל מטרת הסרט היא ללעוג ולזלזל ב'יידישקייט'".

כאן זעק הרב את זעקתו, זעקה שהדהדה בימים האחרונים בכל רחבי העולם היהודי: "השאלה הבלתי נתפסת היא: 'מה נטפליקס עושה בבית יהודי?' איך זה יכול להיות נורמלי ומקובל? איך יהודי שלעולם לא יאפשר טלוויזיה בסלון שלו, יסתובב עם אחת בכיס?'".

הרב הסביר כי העולם הרוחני נמצא בצניחה חופשית, ומה שהיה נחשב בעבר כ"ערליכע יוד" בלבד, הוא כיום "צדיק קדוש". החברה יורדת, ואנחנו לא בועטים וצועקים כמו שהיינו צריכים לעשות, אלא אנחנו שאננים.

בהמשך תיאר התנהלות מזעזעת שהייתה באחד מבתי אבלים כאשר שני אנשים ישבו לצידו של האבל שיושב 'שבעה', תוך שהם מסתכלים בטלפונים שלהם, צוחקים, מעבירים את הטלפון אחד לשני, ומתעלמים מהאבל.

לדבריו, "אלכוהוליזם הפך לנורמלי, ויהודים הסתגלו. מריחואנה לצרכי פנאי היא נורמלית. כל דבר יכול להיות נורמל, מה קורה כשהם מתחילים להרוג תינוקות לצרכי פנאי?"

הרב סיים בהבעת תקווה לפתרון באומרו שעלינו להתרחק מאותם מכשירים. וסיפר כי מועצת גדולי התורה מתכוונת לנקוט בעמדה נחרצת נגד הסמארטפונים, שזה, לדבריו, אולי האיום הגדול ביותר על כלל ישראל כיום.

הרב אפרים ווקסמן פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד