א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דמעות במירון • כך מתכוננים לשבועות בתולדות א"י

האדמו"ר מתולדות-אברהם-יצחק עלה למירון לקראת שבועות, לאחר שהושלמה 'דרך הכהנים' וכן עלה לציון אביו בהר-הזיתים • היום צפוי למסור שיחה מיוחדת לקראת החג

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום: אהרן ליבוביץ
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום: אהרן ליבוביץ

ארבע שנים חלפו מאז ביקר האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בקבר הרשב"י. אך גשר הכהנים שהושלם השנה אפשר לאדמו"ר לשוב למנהגו לבקר במקום מידי ראש חודש.

האדמו"ר הקדים הפעם את הגעתו כבר ליום רביעי, מחשש להיווצרות פקקי תנועה בצפון, הצפויים בדרך כלל בימי חמישי, לקראת סוף שבוע.

האדמו"ר הגיע למערת הרשב"י, כשהוא מלווה במאות חסידים, לאחר אמירת ספר התהילים, התפלל ערבית ולאחר מכן הורה לציבור לשורר משירי השבת שעמדה כבר בפתח.

למחרת יום חמישי, יצא האדמו"ר לפקוד את ציון אביו האדמו"ר זצ"ל במרומי הר הזיתים, לאחר שגם פה, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', נסללה דרך מיוחדת לכוהנים.

האדמו"ר הגיע למקום בלווית מנין מצומצם. האדמו"ר נוהג לציין, כי ט"ו לחודש וערב ראש חודש, הינם ימים המסוגלים לתפילה ולישועה. אלו גם הימים, שבהם האדמו"ר משתטח על קברי צדיקים, מעת לעת.

היום בערב, יום שני, צפוי האדמו"ר למסור שיחה מקיפה לקראת חג השבועות, לאברכי ובחורי החסידות, לצד אורחים מחו"ל שמגיעים במיוחד לקראת שבועות.

כך גם תיערך תפילת ערבית וספירת העומר - האחרונה לשנה זו, בהשתתפות כל הקהל. תפילת ערבית, מתקיימת לאחר זמן רבינו תם. למרות שבתולדות אברהם יצחק, לא נוהגים זמן רבינו תם, גם לא בספירת העומר, הרי כדי לקיים את ה'תמימות', כמופיע בהלכה, מאחרים כאן באורח חד פעמי את התפילה, כזמן רבינו תם.

הטיש קצר יחסי לשבתות ולחגים ונמשך כשעתיים ומחצה, זאת כדי שהציבור יוכל לומר תיקון ליל שבועות. עם עלות השחר, לאחר הטבילה במקווה, האדמו"ר יוצא אל המרפסת של בית המדרש והקהל הרב מתכנס למרגלות ביהמ"ד. כעת, יתחיל האדמו"ר בשירי ערגה, התעוררות וכיסופים ובהם גם שירי הימים הנוראים, ביחד עם הציבור. לאחר שעה קלה, יתפזר הקהל לביתו.

תפילת שחרית תחל בשעה 9:00 בבוקר ותסתיים בשעה 4 אחר הצהריים. פרק זמן מיוחד, יוקדש לשירת 'וכולם מקבלים עליהם' שלעתים נמשך כמחצית השעה. פרק זמן דומה נמשך גם שירת 'אהבה רבה'.

עבודת הקודש של אמירת האקדמות, נדירה ומושכת אליה קהל רב. "האדמו"ר מתלהט כלהבה בעת אמירתן. ארבעה גבאים עומדים סביבו, משגיחים לבל תתפרץ האש. הטלית שעל שכמו כמעט ונופלת על הקרקע ורק הגבאים הם שמטיבים ומפשילים אותה כהוגן על שכמו של האדמו"ר. הבימה רועדת והאקדמות בוקעות מפיו כשאגת אריה". מתארים החסידים.

האדמו"ר גם נוהג לקרוא את ההפטרה במעשה מרכבה. הציבור יושב דומם בעת הקריאה שנאמרת מפיו בקול רם. גם תפילת 'כתר' היא 'עבודה' בפני עצמה.

בתום התפילה, נערך טיש חלבי קצר. לאחריה תפילת מנחה וסעודת החג שממשיכה כ'טיש' נעילת החג המסתיימת כשעתיים לאחר צאת החג.
תולדות אברהם יצחק תפילה שבועות טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד