י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שיעורים וכלים מעשיים

"אנשי אמת": כנס ללומדי דיינות בבית-אל

מספר כוללים ללימוד דיינות השתתפו בכנס בו נערכו כמה שיעורים, שנועדו לסייע למי שמעוניין להיות דיין | הרב זלמן מלמד: על הדיינים להיות אנשי אמת, שלא משנים את דעתם בעקבות לחצים

"אנשי אמת": כנס ללומדי דיינות בבית-אל
הכנס ללומדי דיינות צילום: אריה מינקוב

מספר כוללים לדיינות השתתפו בכנס חנוכה שהתקיים בישיבת בית אל בשיתוף רשת בתי הדין החדשה "לכתחילה", המאחדת הרבה מבתי הדין לממונות.

המשתתפים בכנס, אותו הנחה הרב יצחק זאגא, שמעו מספר שיעורים שעסקו בנושאים מעשיים שיעזרו למי שמתעתד להיות דיין בבתי הדין לממונות. ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, אמר כי על הדיינים להיות אנשי אמת, שלא משנים את דעתם בעקבות לחצים.

ך צילום: אתר ישיבה.

הרב עידו רכניץ, מנהל רשת ארץ חמדה גזית, הציג את שיטות הפוסקים בהגדרת חברה בע"מ. והנפק"מ היוצאות מכך. הרב אהרון פלדמן, דיין ברשת ארץ חמדה, נתן שיעור על מעמדו ההלכתי של החוק הקובע שעסקת מקרקעין נגמרת ברישום (טאבו). 

הכנס ללומדי דיינות | צילום: אריה מינקוב

השופט בדימוס ר' בן ציון גרינברגר, סקר מה הם הסעיפים החשובים בחוק הבוררות, ומאלו דברים על הדיין להישמר כדי שבית המשפט לא יבטל את פסק הדין.

בסיום הכנס, התקיים שיעור בבית המדרש של ישיבת בית אל, מאת דיין בית הדין הגדול, הרה"ג ציון לוז, דיין בבית הדין הגדול לערעורים, בנושא, האם ניתן לפסוק יותר ממה שהתובע תבע.

במהלך הכנס דיבר הרב ניר אביב (ראש כולל דינות בישיבת הכותל) על היעדים של ארגון "לכתחילה" והביא ממגילת תענית שהיוונים ביטלו את בתי הדין בישראל, והחשמונאים החזירום.

דיינות דיני ממונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד