י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באזור התעשייה בירושלים

בקרוב יוקם שדה תעופה ישראלי - פלסטיני?

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג׳ מקדם הקמת שדה תעופה ישראלי־פלסטיני במתחם הנטוש בעטרות שבירושלים, כשהוא מציין את העומסים בנתב"ג: "היום הקיבולת של בן גוריון כמעט מקסימלית. חייבים שדה תעופה משני"

בקרוב יוקם שדה תעופה ישראלי - פלסטיני?
מתחם עטרות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שבשבוע שעבר המליצה עיריית ירושלים על הקמת שכונת מגורים באזור עטרות שבצפון העיר, השר עיסוואי פריג׳ מקדם הקמת שדה תעופה ישראלי־פלסטיני במתחם הנטוש בעטרות.

השר פריג' הסביר בראיון לרדיו 103 את הסיבות שבגינן הוא מקדם את השדה: "היום הקיבולת של בן גוריון כמעט מקסימלית. חייב שדה תעופה משני, כשיש תשתית אסטרטגית קיימת, אתה רוצה להרוס? זה אמור גם לתת מענה לכל ירושלים ועוטף ירושלים, וגם לתושבים הפלסטינים שעוברים עינוי כדי לטוס לחו"ל".

עוד הוסיף: "מבחינה כלכלית, עפ"י המודלים הקיימים בעולם בשדות תעופה מקבילים זה יוביל להכנסה שנתית מבורכת. שדה תעופה בתוך לונדון, שהרבה יותר קטן מעטרות, מכניס חצי מיליארד פאונד בשנה. כל התנאים קיימים".

"ישבתי עם האלוף דגן, ראיתי תוכניות עבר שעדיין קיימות ורלוונטיות ויכולות לפתור את כל הסוגייה הזאת. ביומיים הקרובים אני ומרב נשב על זה לעומק. זה ההיגיון הפשוט".

"אני מדבר על שדה תעופה שטוב לשניהם, אינטרס הדדי, לא אחד על חשבון השני. אני נותן פתרון, שדה תעופה משני שאני זקוק לו ולצד הפלסטיני אני נותן טרמינל שהוא יוכל לבצע קשר עם העולם. תאר לך שפלסטיני שגר ברמאללה ורוצה לטוס לפריז - ייקח לו יום שלם", כך לדבריו.

הוא פירט על המתווה המוצע: "יהיה טרמינל פלסטיני וטרמינל ישראלי ומערכת בידוק אחידה. יהיה טרמינל פלסטיני עם דיוטי פרי פלסטיני ודיוטי פרי ישראלי. האחריות הביטחונית עלינו". השר טען: יש רוב במדינת ישראל יהודי וערבי שרוצה לחיות כאן בשלום ובחיבוק. אני רוצה לתמוך ברוב הזה. הרוב רוצה לחיות כאן, מחפש חיים טובים. בואו נעודד ונתמוך בו".

עטרות שדה תעופה עיסאווי פריג מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד