י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוסר המשילות בדרום

נהג האוטובוס ביקש לעטות מסכות - ורוסס בגז ע"י נערים

מספר נערים תקפו הלילה נהג אוטובוס במועצה המקומית לקיה שבנגב, לאחר שדרש מהם לעטות מסכה | הנערים ריססו את הנהג בגז מדמיע, אך הוא לא נזקק לטיפול רפואי

נהג האוטובוס ביקש לעטות מסכות - ורוסס בגז ע"י נערים
התזת גז מדמיע צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

נהג אוטובוס הותקף הלילה (רביעי) במהלך נסיעה, בעת שחלף במועצה המקומית לקיה שבנגב. מספר נערים ריססו את הנהג בגז מדמיע בעת שהגיע לאחת התחנות ביישוב. מדובר בנהג אוטובוס בקו 30, הנוסע מבאר שבע ללקיה. לפי המשטרה הוא לא נזקק לטיפול רפואי.

התקיפה נעשתה באחת התחנות ביישוב לקיה, כשהנהג ביקש מהנוסעים לחבוש מסיכה. המקרה החמור מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון.

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".

אתמול כזכור, היה זה אוטובוס אשר עשה את דרכו לאילת ונרגם באבנים על ידי פורעים מפרי חוק מהמגזר הבדואי. בעקבות אירועי זריקות האבנים על אוטובוסים ברחבי הארץ, ובפרט בדרום, קיימו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי והשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שיחה והערכת מצב אודות הצעדים שניתן לנקוט כדי לשמור על בטחונם של נהגי האוטובוס וכלל הנוסעות והנוסעים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "נהגות ונהגי התחבורה הציבורית חייבים להיות מוגנים ולהגיע ליעדם בשלום. שמחתי לקבל סקירה מקיפה מהשר לביטחון פנים אודות הצעדים שמקדם מחוז הדרום להחזרת הביטחון ותחושת הביטחון לאזור, בדגש על ביטחון ובטיחות משתמשות ומשתמשי הדרך. כמי שמחויבת לדאוג לנהגות ולנהגים ולנוסעות ולנוסעים, אמשיך לפעול לחיזוק מעמד הנהגים ולעקוב אחר פעולות המשטרה באזור כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר: "אירועי השלכת האבנים על אוטובוסים מתווספים למצב הקשה בדרום הארץ ולהתרת הרסן שהותר לאחר מהומות מאי 2021. אנחנו לא נתיר למצב להימשך. בחודשים האחרונים החל מחוז דרום ביישום תוכניות מתקדמות להתמודדות עם האלימות והפשיעה במרחבי הנגב, הגדלת סדר כוחות השוטרים ולוחמי מג״ב בגזרה ותוכניות רבות אחרות שכבר נותנות את אותותיהן הראשונים. הן מובילות לתפיסות משמעותיות ולכידות מהירות של חשודים. אולם כל עוד אפילו אזרח אחד מרגיש לא בטוח לנסוע בכבישי הארץ, עבודה רבה עוד לפנינו והמבחן האמיתי שלנו הוא בשיפור תחושות הבטחון של תושבי הדרום והנוסעים בכבישים - הדרום לא יופקר עוד!"

נהג אוטובוס גז מדמיע מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד