י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיחת היום בעולם התורה

מלגות מוגדלות: הכולל של המופלגים מגיל 40 ומעלה

הכניסה לכולל החדש תתאפשר רק לאברכים מגיל ארבעים ומעלה. הכולל הוא יוזמה תקדימית של רשת הכוללים 'מגדל עוז', והוא ייפתח בע"ה ב'זאת חנוכה' ויעניק מלגות מוגדלות לת"ח המופלגים ראש הכוללים הגר"י אתרוג במעמד הסיום: "מדובר בעילית של עולם התורה היהודי, שביכולתם להעמיד תלמידים הרבה, ובחרו להשקיע את זמנם בהשתעבדות מוחלטת ללימוד תורה"

מלגות מוגדלות: הכולל של המופלגים מגיל 40 ומעלה
מעמד הסיום בכולל מגדל עוז צילום: יחזקאל איטקין

היוזמה המהפכנית במודיעין עילית שהפכה לשיחת היום בעולם התורה - כולל לבני עלייה: עולם הכוללים מוכר לציבור הרחב ככור היתוך לרכישת ידיעות מעמיקות בסוגיות הש"ס או בשולחן ערוך, ומוציא מבין כתליו תלמידי חכמים יודעי ספר שמעמידים תלמידים הרבה, כאשר ככל שחולף הזמן אברכי הכולל משתלבים במשרות תורניות בעולם התורה.

אלא שיוזמה תקדימית של הגאון רבי יחזקאל אתרוג, ראש רשת הכוללים הארצית 'מגדל עוז' יוצאת במהלך חסר תקדים שבמסגרתו הוקמה מסגרת עילית לאברכים מופלגים בלבד שבחרו להמשיך ולשקוד על התורה לעלות ולהתעלות בין כותלי בית המדרש לעסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.

הכולל החדש שמהווה עוד נדבך במוסדות התורה של מודיעין עילית, מלכד סביבו עשרות אברכים מופלגים שנאספו בפינצטה מרשת הכוללים 'מגדל עוז' ומכוללים מובחרים נוספים, והלומדים, שרובם כבר נמצאים בשלב שבו הם מחתנים את ילדיהם יקבלו מלגות מוגדלות על מנת שיוכלו להמשיך להשקיע את עיתותיהם, יומם ולילה בלימוד התורה הקדושה.

במעמד פתיחת הכולל החדש וסיום על מסכת חולין שנערך במוצאי שבת האחרון במודיעין עילית השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל שביקשו לחזק את הכולל החדש. את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי חבר מועצת גדולי התורה. כמו כן נשא דברים מרגשים מרא דאתרא מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר שדיבר אודות התרומה העצומה של רשת הכוללים לעיר התורה.

במעמד המיוחד השתתפו גם, ראש הכוללים הגאון רבי יחזקאל אתרוג, ראשי הכולל במודיעין עילית המונה כ-200 אברכים, הגאון רבי זאב זלץ והגאון רבי יהודה הראל. וראשי הכולל החדש לאברכים מופלגים הדיין הגאון רבי שלמה פוזן, רב שכונת נאות הפסגה מודיעין עילית והגאון רבי אברהם ישעיהו קמפה.

בנוסף כיבדו את האירוע בנוכחותם, ראש העיר יעקב גוטרמן שהפליג בחשיבות הכולל לעתידה של עיר התורה.

ראש הרשת הגאון רבי יחזקאל אתרוג אמר במעמד כי מדובר בכולל שירכז את הכוחות הגדולים ביותר בעולם התורה. "אנחנו יוצאים לדרך עם כולל שירכז את התלמידי חכמים המופלגים ביותר בעיר, חוד החנית של עולם התורה, תלמידי חכמים שרכשו ידיעות עצומות בש"ס ובפוסקים ויחד מהווים את יחידת העילית של עולם התורה, שביכולתם להעמיד תלמידים הרבה, ובחרו להשקיע את זמנם בהשתעבדות מוחלטת ללימוד תורה. הכולל המיוחד יתן דגש על סיוע מוגבר למופלגים בתקופת נישואי ילדיהם, על מנת שיוכלו להמשיך ולהחזיק את העולם בתורתם".

הרב אתרוג כולל אברכים מגדל עוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד