י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

הגר"י דרעי הדליק וזעק לשמור על קדושת הכותל

רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי הדליק הערב את הנר הרביעי בכותל המערבי ודיבר בכאב על ניסיונות הפגיעה בקדושת הכותל המערבי והצורך להילחם שלא לעשות שום שינוי במקום. צפו בתיעוד של הצלם ישי ירושלמי

הגר"י דרעי הדליק וזעק לשמור על קדושת הכותל
הגר"י דרעי בהדלקת נר רביעי בכותל המערבי צילום: ישי ירושלמי

במעמד הדלקת נר רביעי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי היה הערב בסימן מוקירים תודה למשטרת ישראל ולכלל כוחות הביטחון.

במעמד השתתפו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רבה של באר שבע רבי הגאון יהודה דרעי, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, סגן מפקד מחוז ירושלים תת ניצב דני לוי, רב המשטרה ניצב משנה הרב רמי ברכיהו, נציג התורם אלן פלד, שוטרים וקהל רחב.

רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יהודה דרעי אמר לאחר ההדלקה: "כשם שהחשמונאים התאמצו לחפש פח שמן קדוש וטהור בחותמו של כהן גדול כך עלינו לעשות הכל לשמור שהכותל המערבי יהיה קדוש וטהור בחותמו של כהן גדול. יש להתאחד סביב הכותל המערבי".

הגר"י דרעי קרא שלא לעשות שום שינוי ושום פשרה בכותל וקרא לממשלה ולכנסת לעשות הכל לשמור על קדושת הכותל, וחיזק את ידיו של רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ שעושה רבות במסירות נפש. 

רב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ: "בימים אלו, בהם אנו מציינים את נס ניצחון המעטים מול הרבים, אנו רוצים להוקיר תודה והערכה רבה למשטרת ישראל ולכלל כוחות הביטחון שעושים לילות כימים לשמור על ביטחונה של ירושלים בכלל והעיר העתיקה בפרט ומסמלים את עוצמתה ואיתנותה "על חומותיך ירושלים הפקדתי שומרים".

 

הרב יהודה דרעי הדלקת נר חנוכה הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד