י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי שנים

בנט הודיע: הימ"מ תהפוך ליחידה הלאומית ללוחמה בטרור

היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ) תהפוך ליחידה הלאומית למאבק בטרור, כך הכריז ראש הממשלה, נפתלי בנט | בסיכום עם שר הבט"פ ומפכ"ל המשטרה, יוקצו 10 מיליון ש"ח בשנת 2022 לחיזוק היחידה | בנט: "המטרה היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור – ואתם האנשים הנכונים למשימה"

בנט הודיע: הימ"מ תהפוך ליחידה הלאומית ללוחמה בטרור
לוחמי ימ"מ, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז היום (רביעי), בטקס הסמכת לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), על הגדרתה כיחידה הלאומית למאבק בטרור.

הטקס נערך במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, שר התקשורת, יועז הנדל, השר לשירותי דת, מתן כהנא, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), רונן בר, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', לוחמי היחידה ובני משפחותיהם, ובכירים נוספים.

ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. בהתאם, יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

ההחלטה, שהתקבלה בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, תובא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) באחת מישיבותיה הקרובות.

היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ) הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום.

נוכח עשייתה המשמעותית של היחידה למען ביטחון ישראל, מומחיותה בטיפול בטרור והובלת שורה ארוכה של פעולות ומבצעים נועזים במשך שנים רבות, החליט ראש הממשלה להגדירה באופן רשמי כיחידה הלאומית של מדינת ישראל למאבק בטרור.

"השנה, חג החנוכה מביא איתו סיבה נוספת וחשובה לחגיגה. בחג אשר במרכזו עומד ניצחון המכבים על היוונים, כאשר מספר קילומטרים קצר מכאן בקו אווירי התרחש קרב הגבורה של המכבים באמאוס, בו הביסו בתחבולה ובתעוזה את היוונים, אנו שמחים להביא היום בשורה חשובה לימ"מ, למפקדיה וללוחמיה לדורותיהם", אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס הסמכת לוחמי היחידה.

"רבותיי", הוסיף בנט, "אני שמח להודיע כאן היום על החלטתי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. ההחלטה תובא לקבינט בקרוב. המטרה שלי היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור, ואתם האנשים הנכונים למשימה. במשך 47 שנים אתם היחידה"

לדברי בנט, "ההכרזה הזאת מבטאת את ההערכה הרבה שרוחשים המדינה ואזרחיה לפועלה רב השנים של הימ"מ. ההכרזה הזאת מגלמת הוקרה עצומה ותודה על חירוף הנפש, על המסירות ועל הדבקות במשימה – המאפיינות את הימ"מ עוד מימיה הראשונים. אני רוצה לומר גם בנימה אישית, אתם מחזיקים ערכים מאוד מיוחדים של ענווה, אין משימה שהיא גבוהה או נמוכה לכם מדי, של מסירות, של יכולת להגיע מאוד רחוק עם אמצעים לא רבים. במסגרת ההחלטה הזו, נגדיל באופן משמעותי את האמצעים".

המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, אמר: "המציאות הביטחונית הבלתי צפויה לצד אתגרי הפשיעה וביטחון הפנים לא מותירים לנו אפשרות אחרת מלבד השקעה מתמדת בימ"מ, בכוח האדם של היחידה, באמצעים שעומדים לרשותה ובפיתוח תורות לחימה ייחודיות אשר משלבות ניסיון ארוך שנים של לחימה ומכאן הן יוצאות ונלמדות ביחידות עילית רבות ברחבי העולם במסגרת שיתופי הפעולה הבינלאומיים של משטרת ישראל"

"בשבועות האחרונים", הוסיף המפכ"ל, "משטרת ישראל מגבירה את הלחץ על העבריינים וארגוני הפשיעה. זה בא לידי ביטוי במבצעים רחבי היקף שהובילו לתפיסת כמות אמצעי לחימה וכלי נשק בלתי חוקיים חסרת תקדים ובהכרזת מלחמה על כיסם של העבריינים עם החרמה של כספים, רכוש, מכוניות יוקרה ונכסי נדל"ן בשווי של תשעה מאות מיליון שקלים והזרוע עוד נטויה"

 

ימ"מ משטרת ישראל לוחמה בטרור נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד