ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאבק מחריף

רבני הציונות הדתית קוראים להפגין נגד הממשלה

בעקבות הרפורמות בנושאי דת-ומדינה, בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי קוראים, בפעם הראשונה מאז שהוקמה, למחות נגד הממשלה | לטענתם, התוכניות הם "ניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה" | מועד פרסום המכתב לא קשור לרפורמת הגיור

רבני הציונות הדתית קוראים להפגין נגד הממשלה
נפתלי בנט עם הרב דרוקמן צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מספר רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים הערב (רביעי) להפגין ולמחות נגד ממשלת ישראל, שלטענתם, מקדמת חוקים שיובילו את שיפגעו ביהדות של המדינה ויובילו אותה למדינת כל אזרחיה.

המכתב של הרבנים מגיע בעקבות הרפורמות בנושאי דת-ומדינה, בהם השינויים במערכי הכשרות והגיור, והכוונות של גורמים באגף הליברלי בקואליציה לאשר את מתווה הכותל ואת התחבורה הציבורית בשבת.

"חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה", ציינו הרבנים בפתח מכתבם. "כעת הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה".

"אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה", סיכמו הרבנים במכתבם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מועד פרסום המכתב מגיע ללא קשר למועד פרסום הרפורמה בגיור, שפורסמה מוקדם יותר היום. לדברי המארגנים, זו ביקורת חריפה על כל מהלכי הממשלה שחותרים לממשלת כל אזרחיה והתנתקות מכל ערך יהודי.

מאז הוקמה הממשלה, ישנה ביקורת מצד חלקים מתומכי נתניהו על הרבנים הסרוגים ומועצת יש"ע, שלדבריהם לא יוצאים להפגין נגד הממשלה. כאמור, הרבנים בציונות הדתית בחרו לצאת בקריאה למחאה קרוב לחצי שנה מאז כינון הממשלה.

בין החתומים על המכתב הם הרב חיים דרוקמן, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, רבה לשעבר של קריית ארבע הרב דוב ליאור לשעבר, הרב אליקים לבנון רב השומרון, רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל ונוספים.

 

הרב חיים דרוקמן מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד