ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ביקורת קשה

בנט מסביר את חופשת משפחתו: "על פי כל ההגבלות"

ראש הממשלה מתייחס לביקורת על החופשה אליה יצאו בני משפחתו למרות המלצתו לאזרחים שלא לטוס לחו"ל. "אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים"

בנט מסביר את חופשת משפחתו: "על פי כל ההגבלות"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שמשפחתו המריאה הערב (רביעי) לחופשה בחו"ל למרות המלצתו להימנע מטיסות בעקבות גילוי הווריאנט החדש, ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה להסביר מדוע זה בסדר שמשפחתו תטוס לחופשה בדיוק בימים אלה ומשיב לביקורת.

בפוסט מפורט הסביר ראש הממשלה את הצעדים שנקט, כך שלא סגר את נתב"ג זאת בעקבות כך שמנעו את פרצת נתב"ג ו-100% מהנוחתים נבדקים. לדבריו, "בשלב זה מספיק ואין צורך לסגור לחלוטין את נתב"ג".

ראש הממשלה בנט מודה בפוסט המפורט כי הממשלה עדיין לא יודעת מספיק לגבי הווריאנט החדש. "אנחנו יודעים שהוא ככל הנראה מדבק הרבה יותר", מציין בנט, ומוסיף כי "ככל הנראה אדם שמחוסן שלוש פעמים מוגן מפני תחלואה קשה בצורה טובה בהרבה מבלתי מחוסנים או ממחוסנים חלקית". לגבי שאר המידע "ניאלץ לחכות למידע נוסף עוד כמה ימים", כותב בנט.

לגבי הביקורת על כך שמשפחתו המריאה לחופשה בזמן שהמליץ להימנע מטיסות מסביר ראש הממשלה, "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים".

"משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה", הוסיף וציין בנט כי "כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש".

"אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי", מנסה בנט להסביר גם למה לא סוגרים את השמיים לגמרי , "אם הייתי חושב שהמצב מצריך סגירה הרמטית של השמיים - היינו עושים זאת. אולם מצב התחלואה המשופר של ישראל, היכולות שלנו בריצוף והתגובה המהירה בבדיקות ה PCR+ - כל אלה מאפשרים לנו, בשלב הזה, להמשיך את החיים במינימום הפרעה, ולהתנהל מתוך איזונים נכונים על המגבלות, שכוללות בידוד ובדיקה נוספת בחזרה".

בהתייחסות לכך שיוטל סגר בעקבות הווריאנט החדש אמר בנט, "כרגע לא, ומטרתי לעשות הכול כדי להימנע מכך. אבל למדנו כבר שעם הקורונה צריכים להיות עם יד על הדופק ובמקרים חריגים מאד להגיב מהר ובנחישות כדי להציל חיים. אם כולנו נתחסן במהירות ונשמור על ההנחיות כמו מסיכות בחללים סגורים ואוורור – נימנע מסגרים ומגבלות".

דבריו של בנט מעוררים ביקורת, שכן אם הוא אומר כעת כי אין בעיה לטוס, מדוע לא עדכן את אזרחי המדינה כולם. חבר הכנסת יעקב אשר תקף את בנט, "זה שבעיניך אין ערך למילה שאמרת כבר ידענו, אבל על מילה שלך אלפים רבים ביטלו טיסות וענף שלם נכנס לאי וודאות כלכלית, כשבינתיים אתה ממשיך בשקט לתכנן את החופשה המשפחתית. איך אמר פעם לפיד: הבושה מתה, אנחנו כעת בלוויה שלה".

אומיקרון קורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד