א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עורכי דין, קוסמטיקאיות ומספרות

לא רשמו הכנסות של עשרות אלפי ש"ח; זה התירוץ

כמחצית מבתי העסק שנבדקו במבצע ביקורות ניהול ספרים בעכו והסביבה לא רשמו הכנסות כחוק: אצל עורך דין מכפר יאסיף נמצאו צ'קים שונים בסכום כולל של 25,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק ולא תועדו כלל. התירוץ היה: "לא התפניתי לרשום"

לא רשמו הכנסות של עשרות אלפי ש"ח; זה התירוץ
מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

במבצע ביקורות ניהול ספרים שערך פקיד שומה עכו ב-60 עסקים מענפי המסחר ומתן השירותים באזור, נמצא כי 27 בתי עסק לא רשמו הכנסות כחוק. בין העסקים שנבדקו היו עסקים שנמצאו בהם ליקויים בעבר ובתי עסק לגביהם התקבלו מידעים לאי רישום הכנסות לכאורה. המבצע התמקד בערים עכו, נהרייה, קריית מוצקין, כפר יאסיף, כפר אבו סנאן, כפר ג'דידה -מכר, כפר מזרעה, כפר דיר אל אסד, כפר מגדל כרום וכפר בענה.

במסגרת המבצע מצאו המבקרים ליקויים במספר משרדי עורכי דין באזור. כך לדוגמה, הגיעו המבקרים למשרד עורך דין בכפר ירכא ומצאו כי הרישום האחרון שתועד בספרי החשבונות היה מיולי 2019 וכי תשלומים בסכום של לפחות 11,000 ₪ לא נרשמו בספרי העסק. כשנשאל על כך בעל המשרד, ענה: "לא התפניתי לרשום". בעקבות ממצאי הביקורת עורך הדין נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול במחלקת תביעות. תירוץ זהה נשמע מפי עורך דין נוסף מכפר יאסיף, כאשר בביקורת במשרדו נמצא כי צ'קים שונים בסכום כולל של 25,000 ₪ לא נרשמו בספרי העסק ולא תועדו כלל.

בקריית מוצקין הגיעו המבקרים לביקורת אצל קוסמטיקאית, שם מצאו אי רישום של תשלומים מכרטיסי אשראי בסכום כולל של 3,650 ₪. כשנשאלה על כך ענתה: "לא רשמתי כי היה לי לחץ". בביקורת בעכו, הגיעו המבקרים למספרה שם ערכו השוואה בין יומן ההזמנות של המקום לספרי העסק ומצאו אי רישום של מספר תשלומים עבור תספורות. בעל המספרה הסביר: "אני רושם פעם בשבוע".

מבצע הביקורות נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הון שחור רשות מסים עכו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד