י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מהפכה טכנולוגית עצומה"

יועז הנדל מפרסם קול קורא בתחום הרשתות הפרטיות

משרד התקשורת פרסם קול קורא בתחום הרשתות הפרטיות במטרה לקבל את התייחסויות השוק והחברות הרלוונטיות לתחום. על רקע התפתחותן של הטכנולוגיות הסלולריות מסוג LTE ודור 5, עליה בביקוש לרשתות פרטיות ובתועלותיהן, וירידת העלויות בהקמת רשת פרטית - המשרד צופה כי תחום הרשתות הפרטיות עתיד להתפתח בצורה ענפה וזו עשויה לשנות את מבנה שוק התקשורת

יועז הנדל מפרסם קול קורא בתחום הרשתות הפרטיות
יועז הנדל צילום: פלאש 90

משרד התקשורת פרסם היום (רביעי) קול קורא בתחום הרשתות הפרטיות במטרה לקבל את התייחסויות השוק והחברות הרלוונטיות לתחום. על רקע התפתחותן של הטכנולוגיות הסלולריות מסוג LTE ודור 5, עליה בביקוש לרשתות פרטיות ובתועלותיהן, וירידת העלויות בהקמת רשת פרטית - המשרד צופה כי תחום הרשתות הפרטיות עתיד להתפתח בצורה ענפה וזו עשויה לשנות את מבנה שוק התקשורת.

פרסום הקול קורא נועד לקבלת התייחסויות שיסייעו למשרד לבחון את הצרכים הייחודיים של החברות והמיזמים הצפויים להשתתף בשוק הרשתות הפרטיות, ובכלל כך לבחון תפישות שונות לעניין האסדרה של שוק זה. על כן כדי לתת מענה רגולטורי בתחום זה, המשרד מבקש התייחסות מחברות ומיזמים העתידים לקחת חלק בשוק העתידי.

רשתות פרטיות הפכו לאחד מענפי הצמיחה המבטיחים ביותר בתעשיית הטלקום, על פי דו"ח של ה-GSA (איגוד הספקים הסלולרי העולמי). חברות וארגונים רבים משקיעים בניסויים ובהשקות של רשתות פרטיות מדור 4 ו-5. גרמניה, בריטניה, יפן, ומדינות סקנדינביה הן דוגמאות למדינות בהם כבר עתה נפרשו לא מעט רשתות פרטיות מסחריות מדור 5. מחקרים של יצרן הציוד אריקסון וחברת הייעוץ Deloitte צופים כי בחמש השנים הקרובות יפרשו רשתות פרטיות רבות מדור 5 הנותנות מענה לתחומי תעשיה שונים כגון: נמלים, שדות תעופה, מפעלי ייצור, ומחסנים לוגיסטיים.

קיימות סיבות עסקיות, טכנולוגיות וכלכליות לאורם מיזמים, עסקים ותעשיות שונות יעדיפו לפרוש רשת פרטית עצמאית. לפי ארגון ה-ITU האפשרות לשרת סקטורים בעלי צרכים ייחודיים תוביל לכניסתם לשוק של שחקנים חדשים מסוגים שונים. ביניהם: מפעילי ערים חכמות, רשתות קהילתיות ומיקרו מפעילים (מפעילי קמפוס) – רובם ככולם יפעילו רשתות פרטיות . למשרד יכולה להיות השפעה על המודל בו יבחרו השחקנים המתוארים, לדוגמה החלטה של המשרד לגבי הקצאת הספקטרום לשוק החדש (בין אם באמצעות ספקטרום ייעודי, אזורי או שיתופי ובין אם בהתבסס על הספקטרום הקיים של הרשתות הציבוריות).

משרד התקשורת צופה שלהתפתחות הרשתות הפרטיות בישראל תהיה השפעה תחרותית חיובית שתעודד כניסת שחקנים חדשים לשוק, ותיתן פוטנציאל צמיחה לחברות המפעילות רשת מסחרית. לאחר קבלת ההתייחסויות, המשרד עתיד לגבש את המענה הרגולטורי המתאים ביותר לשוק הרשתות הפרטיות.

שר התקשורת יועז הנדל: "אנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית עצומה. תשתיות התקשורת הן מנוע צמיחה, כלי למחקר ופיתוח ובעיקר אמצעי לחדשנות. לאור הביקושים העצומים לטכנולוגיה מתקדמת ורשתות ייעודיות משרד התקשורת יוצא בשלב הראשון עם קול קורא ומיד לאחר ניתוח התגובות ננסה לקדם סביבת חדשנות מתקדמת . היעד שלי הוא הובלה ישראלית בתחום הרשתות הפרטיות בתחומים כמו חקלאות, חינוך, רפואה, ותעשייה. ישראל מובילה היום בקצב פריסת הסיבים האופטיים היא יכולה להוביל גם בתחום הרשתות".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן – חורין: "אנו צופים שתחום הרשתות הפרטיות יכניס אנרגיה מחודשת ופוטנציאל עסקי וכלכלי לכל שוק התקשורת הישראלי. הרשתות הפרטיות יובילו לקפיצה טכנולוגית על בסיס הדור החמישי שתשפר את היעילות, האמינות והמהירות של הרשת. תעשיות, נמלים, בתי חולים ואצטדיונים ישלטו ברשת אותה הם מתפעלים והרשת הפרטית תותאם לצורכיהם ומידותיהם. משרד התקשורת פועל להוביל שוק תקשורת חדשני, יוזם ותחרותי, וייתן מענה רגולטורי מיטבי לעולם העסקי של הרשתות הפרטיות".

רשתות סלולריות יועז הנדל משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד