י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר אור ירוק: הנהגים מעדיפים בטיחות על מחיר

50% מהנהגים חושבים כי בטיחות הרכב היא הגורם החשוב ביותר ורק 20% חושבים שהמחיר חשוב יותר • כ-40% מהנהגים אינם מעוניינים לרכוש מערכות בטיחות לרכב ול-44% מהם אין מושג כמה כוכבי ריסוק לרכבם

אילוסטרציה
אילוסטרציה

50% מהנשאלים טענו כי בטיחות הרכב, הוא הגורם החשוב ביותר בעת רכישת כלי רכב. במקום השני, (20%) מהנשאלים השיבו כי מחיר כלי הרכב הוא הגורם החשוב להם בעת קניית כלי רכב ובמקום השלישי (18%) מהנשאלים השיבו כי צריכת הדלק היא הגורם המרכזי בעת הרכישה. כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגפיה עבור עמותת אור ירוק, בתחילת חודש מרץ, 2013.

המחקר נועד לבחון את מודעות הציבור כלפי מערכות טכנולוגיות שונות להגברת הבטיחות ברכבים, השימוש במערכות אלה, עמדות ותפיסות בדבר יעילותן, ונכונות לרכוש מערכות שונות.

למרות שנושא הבטיחות נמצא בראש סדר העדיפויות בעת רכישת כלי רכב, הרי ש- 44% מהנהגים שנשאלו לא ידעו לענות כמה כוכבי ריסוק יש לרכב שברשותם. חמור מכך - 35% מהנשאלים כלל לא ידעו מהו המושג "כוכבי ריסוק".

"כוכבי ריסוק" הם ציון תוצאות מעבדה, לבחינת כלי הרכב בשלושה מצבי תאונה: התנגשות חזיתית, התנגשות צידית והתנגשות צידית בעמוד. הציון המשוקלל ניתן לנוסעים בכלי הרכב, לנהג, לנוסעים בתוך כלי הרכב ולהולכי הרגל הנפגעים מחזית כלי הרכב. הציון נע בין כוכב ריסוק אחד לחמישה כוכבי ריסוק.

בנוסף, למרות שהנהגים נותנים לבטיחות כלי הרכב חשיבות גבוהה, נכונותם של הנהגים לרכוש מערכות בטיחות נמוכה יחסית. הסקר בדק שלוש מערכות הגנה לכלי הרכב – מערכת ESP המונעת איבוד שליטה והתהפכות ; מערכת להתראת שמירת מרחק וסטייה מנתיב; וחיישני רוורס המתריעים בנסיעה לאחור על קירבת מכשול לחלק האחורי של כלי הרכב.

38% מהנשאלים ענו כי הם כלל לא מעוניינים לרכוש מערכת המתריעה על שמירת מרחק וסטייה מנתיב. לצורך השוואה, רק 7% ענו כי הם בעלי נכונות גבוהה מאד לרכישת המערכת. בנוסף\ 27% ציינו כי הם כלל לא מעוניינים לרכוש מערכת ESP בסכום חד פעמי של 1,600 שקל, ו- 25% ציינו כי הם כלל לא רוצים לרכוש חיישני רוורס.

עוד נמצא בסקר, כי 92% מהנשאלים מכירים את מערכת חיישני הרוורס, 77% מהנשאלים מכירים את המערכת המתריעה כאשר ישנה סטייה מנתיב הנסיעה ו-61% מכירים את מערכת ESP המונעת איבוד שליטה והתהפכות כלי הרכב

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על מדינת ישראל מוטלת האחריות לוודא כי מחירים של מערכות מצילות חיים, יהיו שוות לכל נפש ויהוו מערכות סטנדרטיות בקניית כלי רכב חדש. מערכות בטיחות יכולות להציל חיים ולכן יש לפעול על מנת שהן יותקנו בכמה שיותר כלי רכב. מעבר לכך, יש לתת ציון לכל כלי רכב על פי אביזרי הבטיחות שיש בו ולהעניק לו בהתאמה, הנחה במיסוי".

55% מתושבי הדרום, טענו כי בטיחות כלי הרכב היא הדבר החשוב ביותר בעת קנייתו.
53% מתושבי הצפון, טענו כי בטיחות כלי הרכב היא הדבר החשוב ביותר בעת קנייתו.
50% מאזור המרכז, טענו כי בטיחות כלי הרכב היא הדבר החשוב ביותר בעת קנייתו.
47% מתושבי ירושלים, טענו כי בטיחות כלי הרכב היא הדבר החשוב ביותר בעת קנייתו.
47% מאזור הדרום, טענו כי בטיחות כלי הרכב היא הדבר החשוב ביותר בעת קנייתו.

כמעט מחצית מתושבי אזור המרכז לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש בכלי הרכב שלהם
46% מתושבי המרכז, לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש לכלי הרכב שלהם.
45% מתושבי הדרום, לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש לכלי הרכב שלהם.
45% מתושבי הצפון, לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש לכלי הרכב שלהם.
44% מתושבי השרון, לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש לכלי הרכב שלהם.
40% מתושבי ירושלים, לא יודעים כמה כוכבי ריסוק יש לכלי הרכב שלהם.

אביזרי בטיחות בכלי הרכב הן אביזר מציל חיים. כיום קיימים חמישה כוכבי ריסוק מקסימאליים, אשר מדרגים את רמת הבטיחות, לכלי הרכב. ישנן מספר מערכות בטיחות שניתן לרכוש ולהתקין גם בכלי רכב שאינו חדש.
ריסוק רכב בטיחות מידע סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד