י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע משבר המהגרים

נשיא צרפת: "ראש ממשלת בריטניה ליצן, ממשלת בריטניה היא קרקס"

נשיא צרפת עמנואל מקרון זועם על בריטניה ובוריס ג'ונסון בעקבות התנהלותו מול צרפת במספר סוגיות שבמחלוקת בין הצדדים. הזעם של מקרון עלה לאחר האסון בו 27 מהגרים טבעו בים

נשיא צרפת: "ראש ממשלת בריטניה ליצן, ממשלת בריטניה היא קרקס"
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

במהלך תדרוך עם יועצים, על רקע משבר המהגרים בין צרפת לבית אנגליה, הנשיא הצרפתי אמר לאנשיו על ראש ממשלת בריטניה כי הוא "ליצן", כך טען מגזין צרפתי.

נשיא צרפת כינה את ג'ונסון 'טוב לכלום' והטיח בו טענות על התנהלותו במהלך פרשיות הדייגים, בסכסוך טריטוריה והצוללות הגרעיניות, כך סיפרו מקורבים לשבועון התחקירים Le Canard Enchaine.

זעמו של מקרון עלה במהלך נסיעה לקרואטיה ביום חמישי שעבר, יום לאחר ש-27 מהגרים מצרפת טבעו בים באחד האסונות הקשים ביותר שנרשמו בצרפת.

בשבועון 'לה קנרד' נכתב: כי ברגע שהגיע לזאגרב ב-24 בנובמבר, מקרון דיבר עם בוריס ג'ונסון בטלפון על הטרגדיה. במהלך שיחה זו, נודע ליועציו של נשיא צרפת, כי ראש הממשלה כבר פרסם בטוויטר מכתב שזה עתה שלח למקרון, אותו מקרון עדיין לא הספיק לקרוא.

מקרון התרגז על כך ואמר ליועציו בזאגרב: "בוריס מדבר איתי, הכול בסדר, אנחנו מנהלים דיונים של מבוגרים ואז הוא מדביק לנו את זה מראש, או אחר כך בצורה לא אלגנטית . זה תמיד אותו קרקס".

עוד אמר מקרון: "עצוב מאוד לראות מדינה נהדרת, שיכולנו לעשות איתה כל כך הרבה, בהנהגת ליצן, לג'ונסון יש גישה של טוב-על-כלום".

עמנואל מקרון בוריס ג'ונסון ליצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד