י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חובטים בחלונות האוטובוס

צפו: צעירים אנטישמיים תקפו בני נוער יהודים שחגגו את חג החנוכה

צעירים אנטישמיים ניסו לנפץ חלונות אוטובוס מלא בבני נוער יהודים שחגגו את חג החנוכה  צפו

צפו: צעירים אנטישמיים תקפו בני נוער יהודים שחגגו את חג החנוכה
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

צילומים מזעזעים מציגים את הרגע שבו תוקפים אנטישמיים צעקו קריאות אנטישמיות וירקו על האוטובוס מלא בחוגגים ברחוב אוקספורד בלונדון.

בתיעוד וידאו ברשתות החברתיות, נראים קבוצת גברים מאיימים מקללים ויורקים תוך כדי שהם חובטים בחלונות האוטובוס בניסיון לנפץ אותם.

מספר גברים גם הורידו את הנעל ודפקו עם הנעל על האוטובוס, מה שנתפס כסימן של חוסר כבוד בתרבות הערבית, הם הרימו את זרועם באוויר, לטענת גולשים ברשתות החברתיות, זה היה הצדעה נאצית.

התקרית התרחשה ברחוב אוקספורד ביום שני בערב. על פי הדיווחים, צעירים מחב"ד חגגו את חנוכה באוטובוס פתוח, עם מוזיקה, ריקודים וחלוקת אוכל דבר שהכעיס את האנטישמיים.

על פי הדיווח בעיתון היהודי הבריטי Jewish News. למקום הוזעקה משטרה. נוסעים שירדו לחלק אוכל ולרקוד, עלו חזרה לאוטובוס מחשש לחייהם. דובר מטעם ארגון השמירה היהודי CST אמר ל-Jewish News: כי "לונדון היא עיר שבה העם היהודי חייב להיות מסוגל לחגוג את החגים שלנו וליהנות מאורח חיים יהודי פתוח ובטוח, המתאפיין בחג החנוכה העצום בכיכר טרפלגר".

"האירוע המגעיל הזה נוגד את כל מה שהעיר הזו מייצגת וצריך לגנות אותו על ידי כולם. אנו נעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה כדי לתמוך בנפגעי האירוע ולדאוג לכך שהאחראים יזוהו ויעמדו לדין".

מארי ואן דר זיל, נשיאת מועצת הקהילות היהודיות אמרה: "אנחנו מזועזעים מהצילומים המחרידים של אנשים יהודים שנפגעו ברחוב אוקספורד. נציין כי מלבד ניסיונות לירוק לעברם, נראה שלפחות אחד מהמבצעים מבצע הצדעה נאצית. אנו מקווים שהמשטרה תזהה ותעצור במהירות את המעורבים באירוע המגעיל הזה".

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הגיב בחריפות למקרה, "זה צילומים מטרידים, גזענות מכל סוג לעולם לא נסבול בחברה שלנו ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לעקור אותה מהשורש".

אוטובוס ניפוץ חלונות אנטישמיות בלונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד