כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

50% מהנהגים הצעירים מבצעים עבירות חמורות בכביש

סקר 'אור ירוק': 50% מהנהגים הצעירים - נוהגים במהירות מופרזת, מדברים בסלולארי בזמן נהיגה ולא נותנים זכות קדימה להולכי רגל

אילוסטרציה
אילוסטרציה



סקר נרחב שערכה עמותת "אור ירוק" בקרב יותר מ- 3,500 בני נוער ב-36 ישובים ברחבי הארץ, מעלה כי כל נהג צעיר שני מודה כי לפעמים הוא נוהג במהירות גבוהה, מדבר בטלפון הסלולארי ללא דיבורית ולא נותן זכות קדימה להולכי רגל.

במסגרת פעילות קבוצות נוער שמפעילה עמותת "אור ירוק" ושמטרתה להגביר המודעות בקרב אוכלוסיית הצעירים, לבטיחות בדרכים, בני הנוער הנשאלים נתבקשו להשיב על שאלות המתייחסות להתנהגותם במהלך הנהיגה.

53% הודו כי לפעמים הם נוהגים במהירות מופרזת, 50% הודו כי לפעמים הם נוהגים ומדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית ו-49% הודו כי רק לפעמים הם נותנים זכות קדימה להולכי הרגל.

הסקר ביקש לבחון את עמדותיהם של בני הנוער כלפי מספר התנהגויות מסוכנות. אחד מכל חמישה בני נוער (20%) מאמין כי אי חגירת חגורת בטיחות איננה מסוכנת, אחד מכל ארבעה בני נוער (27%) מאמין כי דיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית איננו דבר מסוכן ואחד מכל ארבעה בני נוער (26%) מאמין כי זה לא מסוכן לא לתת זכות קדימה להולכי רגל.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה לא יכולה להתנער מאחריות בכל הקשור לתאונות דרכים. על המדינה להתמקד בצעירים כדי להפחית את מספר ההרוגים בכבישים. יש להגביר את החינוך וההסברה בקרב בני הנוער אודות הסכנה שבנהיגה במהירות מופרזת ודיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית. חינוך והטמעת מסרים חיוביים בנושא זהירות בדרכים בגיל צעיר, יניבו פירות בגיל מאוחר יותר".
סקר צעירים סלולארי מהירות זכות קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד