י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טילים יכוונו לאירופה

פוטין למערב: זו תהיה חציית הקווים האדומים

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, איים על המדינות החברות בברית נאט"ו כי רוסיה תגיב בעוצמה, במידה והן ישלחו נשק או חיילים לאוקראינה. לדבריו, שליחת נשק או הצבת חיילים באוקראינה, זו חציית "הקווים האדומים". הוא איים גם בפריסה פוטנציאלית של טילים רוסיים שיכוונו לאירופה

פוטין למערב: זו תהיה חציית הקווים האדומים
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים על המדינות החברות בברית נאט"ו כי רוסיה תגיב בעוצמה במידה והן ישלחו נשק או חיילים לאוקראינה. זאת על רקע המתיחות הגוברת בין הצדדים בעקבות משבר רוסיה-אוקראינה.

פוטין אמר כי מבחינת רוסיה, שליחת נשק או הצבת חיילים באוקראינה זו חציית "הקווים האדומים". בין היתר, איים על פריסה פוטנציאלית של טילים רוסיים שיכוונו לאירופה.

בהמשך לכך, מדינות נאט"ו הזהירו את פוטין מפני תוקפנות נוספת מול אוקראינה, בזמן ששרי החוץ התכנסו בלטביה כדי לדון בתרחיש של ברית צבאית לפלישה אפשרית לרוסיה.

כזכור, המתיחות בין נאט"ו לרוסיה גברה בעקבות הצטברות של כמעט 100 אלף חיילים רוסים, כמו גם טנקים, ארטילריה ואפילו טילים בליסטיים קצרי טווח, במרחק קרוב לגבולות אוקראינה.

יצוין כי בעוד משבר דומה התחולל על רקע הצטברות כוחות רוסים באפריל האחרון, גורמים רשמיים מארה"ב ואוקראינה הזהירו הפעם כי האיום של מתקפה רוסית בחורף הקרוב נותר ממשי מאוד, לאור הסכם הפסקת האש כושל ואקלים פוליטי שהולך ומחמיר.

רוסיה אוקראינה ולדימיר פוטין נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד