י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין פריצת דרך

דיווח: שיחות הגרעין בווינה יסתיימו היום או מחר

באיראן טוענים כי "ישראל מרעילה את השיחות", וכי "הנציגים האמריקאים מקשים על שאר המעצמות להגיע להסכם" | דיפלומטים מערביים הבהירו כי סבב השיחות הנוכחי מתקרב לקיצו, סבא"א: איראן מעשירה אורניום בפורדו לרמה של 20 אחוזים

דיווח: שיחות הגרעין בווינה יסתיימו היום או מחר
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

הסבב השישי של שיחות הגרעין שנפתח בווינה ביום שני השבוע, מתקרב לסיומו, כך לפי דיווחים שהתפרסמו במספר כלי תקשורת, בהתבסס על ציטוטים של דיפלומטים מערביים המעורים במתחולל. לדבריהם, היום או מחר יגיע הסבב לסיומו. לעת עתה לא ידוע על התקדמות כלשהי, ולא נראה שצפויה חתימה על ההסכם, אלא אם כן תחליט איראן להפתיע ולהביא לחתימתו המיידית של ההסכם.

אתמול פרסם משרד החוץ האיראני טענה לפיה ישראל 'מרעילה' את השיחות בווינה ובפרסומים שונים בתקשורת העולמית היא גורמת לאווירה לא טובה ולהקשחת עמדות של הצדדים בווינה. בהודעה לא נמסר מה עשתה ישראל כדי 'להרעיל' את השיחות ולאילו ציטוטים ישראליים מתייחסת איראן.

כמו כן האשימו גורמים איראניים גם את ארה"ב בכך שהיא מקשה על השגת מו"מ. לדבריהם, הגורם שמעכב את ההגעה להסכם יותר מכל דבר אחר זה הצורך של המעצמות לקבל את תגובת ארה"ב לכל סעיף וסעיף בהסכם, ולכל שינוי קל שנעשה בו, מה שמעכב את המו"מ והופך אותו למייגע ובלתי ענייני.

במקביל פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודעה בה היא מדווחת כי איראן העלתה את רמת העשרת האורניום שלה במתקן התת קרקעי בפורדו ל-20 אחוזים. בהודעה נאמר שהאורניום מועשר בצנטריפוגות מתקדמות.

הסוכנות טוענת כי הגיעה להסכמות עם איראן להגברת הפיקוח במתקן, וכי הצדדים ישתפו פעולה כדי שהפיקוח יהיה תדיר ואפקטיבי. כזכור איראן הודיעה זה מכבר שהיא העלתה את רמת העשרת האורניום בפורדו ל-20 אחוזים, וההודעה של סבא"א מאתמול לא חידשה דבר.

איראן ישראל גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד