י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רפורמת השר כהנא

הרב לאו על מתווה הגיור: "אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדות"

אמש הציג השר לשירותי דת מתן כהנא את מתווה הגיור, לפיו רבני ערים יוכלו לגייר במסגרת מערך הגיור הממלכתי. בו לראשונה גובשה תכנית גיור מקיפה לחצי מיליון עולים לא יהודים מזרע ישראל | הבוקר, תוקף הרב הראשי הגר"ד לאו את המתווה: "אסון רוחני"

הרב לאו על מתווה הגיור: "אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדות"
הרב דוד לאו צילום: ישי ירושלמי

יממה לאחר פרסום מתווה הגיור שפרסם אתמול השר מתן כהנא, הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, תוקף נחרצות את פרטי המתווה, ומצהיר כי האפשרות שרבני העיר יוכלו לגייר תהווה אסון קשה ליהדות.

"פרטי המתווה המוצע כוללים הרס נרחב ופגיעה קשה במערך הגיור הממלכתי. יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל", נמסר מלשכת הרב הראשי הרב לאו.

פגיעה חמורה: השר כהנא הציג את מתווה הגיור

לטענת הרב הראשי, "מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה". לדבריו, המתווה "מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, המתווה יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור ע"י רבני ישראל בארץ וברחבי העולם".

עוד נמסר כי הרב הראשי המכהן גם כנשיא בתי הדין "יחד עם רבני ודייני ישראל ילחמו בכל תוקף נגד היוזמה המסוכנת הזו בכל האמצעים וקורא לכל מי שביכולתו לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו".

הגר''ד לאו מתן כהנא גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד