י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יממה אחרי

רפורמת הגיור: סמוטריץ' ומפלגתו שותקים; חבריהם לסיעה מתנגדים

מעל ל-24 שעות לאחר פרסום רפורמת הגיור של השר כהנא, ואף אחד מחברי מפלגת 'הציונות הדתית' התבטא נגדה | הסיבה: מחכים למוצא פיו של הרב דרוקמן, מנהיגה הרוחני של המפלגה | מנגד, חבריהם לסיעה, חברי הכנסת בן-גביר ומעוז מתנגדים: "תוביל לגיורים רפורמים בהכשר בג"צ בהמשך"

רפורמת הגיור: סמוטריץ' ומפלגתו שותקים; חבריהם לסיעה מתנגדים
ראשי סיעת 'הציונות הדתית' צילום: דוברות נעם

בניגוד לרפורמת הכשרות, התוכנית לשינוי מערך הגיור לא מקבלת יחס מידי מצד חברי סיעת 'הציונות הדתית' בכנסת, שעד כה שומרים על שתיקה בנושא.

הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שאת הרפורמה בגיור, כהנא עשה תוך התייעצות עם רבנים במגזר הדתי-לאומי, ובראשם הרב דרוקמן, שהוא המנהיג הרוחני של מפלגת 'הציונות הדתית', שהוא אף התפקד ראשון למפלגה.

במפלגה של סמוטריץ' מתגאים בכך שהם מקשיבים לעצתם של רבניהם, ואם הרב דרוקמן, שאומנם עבד על הרפורמה יחד עם השר כהנא, אך טרם הביע את דעתו עליה בפומבי, תומך בשינוי מערך הגיור - יהיה קשה מאוד לראות את חברי 'הציונות הדתית' מביעים התנגדות.

סמוטריץ' עם הרב דרוקמן

מנגד, ראשי המפלגות ששותפים לסיעת 'הציונות הדתית', יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' חה"כ בן-גביר ויו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, אומרים היום ל'בחדרי חרדים', בפעם הראשונה מאז פרסום התוכנית, כי הם מתנגדים לרפורמת הגיור.

"אני מתנגד לרפורמת הגיור שעלולה לקרוע את העם ולהקים מערך לרישום יוחסין", אמר בן-גביר. "השר כהנא הורס את מערך הגיור הקיים ושופך את התינוק עם המים ויגרום לכך ששום יהודי לא יוכל לסמוך על המערך הזה, כמו ברפורמת הכשרות הגרועה אותה הוא מקדם".

יו"ר מפלגת 'נעם' אבי מעוז מסר: "רפורמת הגיור שהוצגה אתמול, היא צעד נוסף במהלך כולל של ממשלת מדינת כל אזרחיה ושל השר כהנא המוביל את המאמץ המשותף, לפירוק הרבנות הראשית לישראל מכלל סמכויותיה והפיכתה למוסד סמלי בלבד".

אין לי כל ספק שלמרות הרצון הטוב של חלקים ממובילי הרפורמה, היא תוביל בהכרח לגיורים ללא קבלת עול מצוות בתחילה, ולגיורים רפורמיים בהכשר הבג"ץ בהמשך", טען.

איתמר בן גביר מתן כהנא גיור הרב דרוקמן הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד