י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיפורם מסתבך

הקרדיולוגים המאומתים שוהים בביתם בניגוד להנחיות

סיפורם של שני הקרדיולוגים שאומתו לנגיף הקורונה וחשודים כי נדבקו בזן הדרום אפריקני 'אומיקרון' ממשיך לעורר עניין. היום מתפרסם כי שניהם שוהים בבידוד ביתי ולא במלונית כפי שנדרש מהם על פי ההנחיות | כזכור, שמו של אחד מהם עלה לכותרות לאחר ההידבקות והחשד לזן, וכן בעקבות הביקורת החריפה שהעביר אחד מהם נגד התנהלות משרד הבריאות 

הקרדיולוגים המאומתים שוהים בביתם בניגוד להנחיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

סיפורם של שני הקרדיולוגים משיבא שנדבקו בנגיף הקורונה ומוגדרים 'חשודים' לזן 'אומיקרון' מסתבך: על פי פרסום 'מעריב', השניים, הקרדיולוג ששב מכנס בלונדון שם נדבק, וחברו שנדבק ממנו, "מבלים" את משך הבידוד בביתם - ולא כפי שההנחיות דורשות מהם לשהות במלונית מיוחדת המיועדת לחשודים בזן החדש. 

עוד מתפרסם, כי על אף העקיפה של הנחיות משרד הבריאות, שהותם של שני הקרדיולוגים בביתם - ידועה למנכ"ל בית החולים שיבא תל השומר בו הם מועסקים. בבית החולים הגיבו לטענות: "לאחר בדיקה של תנאי הבידוד שבהם שוהים הרופאים, אשר על פי החשד ייתכן שנדבקו באומיקרון, הוגשה בקשה להמשך תקופת הבידוד בתנאים הנוכחיים. אנו ממתינים להחלטת משרד הבריאות".

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות הגיבו - כי "למעט חוזרים ממדינות אדומות (ועד לתוצאות הבדיקה שעשו בכניסה לארץ), אין כיום חובת בידוד גורפת במלונית". 

כזכור, סיפורם של שני הקרדיולוגים החל, כאשר אחד מהם, הפרופ' אלעד מאור בן ה-45, נדבק בנגיף הקורונה בעת שהותו בלונדון לצורך כנס שנערך בעיר, אז נדבק בעת נסיעה עם רופא אחר, ונחשד כי הוא נשא של זן האומיקרון. לאחר חזרתו, שב מאור לעבודתו בשיבא והדביק את עמיתו. כעת שניהם חשודים בהידבקות בזן החדש. 

עמיתו של מאור, הד"ר דני אליאן, הספיק לבצע כ-7 צנתורים בחולים, עד שחש את התסמינים, ונמצא מאומת לנגיף הקורונה. שניהם מחוסנים בשלוש המנות של 'פייזר'. 

לפני יומיים התראיין אליאן, והאשים את משרד הבריאות בחוסר תכנון וסדר: "אני מופתע לרעה מההתארגנות של משרד הבריאות לאירוע צפוי אחרי שנתיים של מגפה. חיכיתי שמן הסתם כל סדרת התחקירים ובטח כל ההוראות שקיבלנו יהיו הרבה יותר מסודרות, ולא שאחד ששואל לא יסתור את השני אחרי שעתיים". 

אומיקרון בית חולים שיבא משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד